شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه لارستان

حوزه/ امام جمعه لارستان، اربعین را آغازی بر تمدن سازی برشمرد و گفت: روزگاری است اسلام با اتحاد همدلی چون ید واحده کنار یکدیگر از نژادهای مختلف زیست عزتمندانه‌ای داشته‌اند که مورد حسادت و وحشت دشمنان بوده است.

حجت الاسلام سید مختار موسوی‌خرم امام جمعه لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی با تأکید بر اهمیت اتحاد و همدلی میان مسلمان در اربعین حسینی، اظهار داشت: اتحاد و همدلی مسلمانان همواره مورد توطئه دشمنان بوده تا آن را از بین ببرند.

امام جمعه لارستان با طرح این سوال که آیا پیاده روی اربعین می‌تواند عامل وحدت امت اسلام باشد یا خیر؟، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا»، خداوند حضرت آدم را به‌عنوان نخستین انسان آفرید که در واقع هم معلم، هم رسول و هم پناهگاه بود، خداوند ابتدا معلم و پناهگاه آفرید بعد انسان‌های عادی و متعلم را و استمرار این خط هدایت با ارسال رسل و بعثت انبیا ادامه یافت و این حبل المتین الهی به‌وجود آمد که عامل وحدت بودند، بعد از پیامبر خاتم(ص)، اوصیای حضرت تا امام عصر(عج) استمرار همان حبل الله بوده و هستند.

حجت الاسلام موسوی خرم، با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) مصداق حبل الله است، خاطرنشان کرد: خداوند اهتمام به حبل الله را عامل وحدت مسلمانان و عامل تفرقه دشمن بیان می‌کند، از این رو اربعین حسینی آغازی بر اعتصام به حبل الله است، همچنین اربعین می‌تواند آغاز وحدت دوباره و نوید بخش شکل‌گیری تمدن نوین اسلام باشد، چرا که در آن ظرفیت خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی وجود دارد.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه اربعین آغازی بر تمدن سازی است، گفت: البته لوازم دیگری از جمله کار عمیق فکری، تشکیلاتی و تربیتی در کنار آن ما را به تمدن اسلامی می‌رساند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha