دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فراگیران بوسنیایی

حوزه/ رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت:حدود ۹۸ درصد فراگیران جامعةالمصطفی را دانشجویان غیر ایرانی تشکیل می‌دهند و این دانشگاه به معنی واقعی کلمه، مرکزی بین‌المللی به شمار می‌آید که میزبان دانشجویان بیش از ۱۳۰ کشور جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار جمعی از فراگیران بوسنیایی دوره کوتاه‌مدت المصطفی با معرفی جامعةالمصطفی العالمیه و تشریح ویژگی‌ها، راهبردهای علمی و آموزشی این مرکز علمی بین‌المللی، اظهار کرد: حدود ۹۸ درصد فراگیران جامعةالمصطفی را دانشجویان غیر ایرانی تشکیل می‌دهند و این دانشگاه به معنی واقعی کلمه، مرکزی بین‌المللی به شمار می‌آید که میزبان دانشجویان بیش از ۱۳۰ کشور جهان است.

وی با اشاره به گشوده بودن درهای جامعةالمصطفی به روی پیروان مذاهب مختلف اسلامی و حتی سایر ادیان، تصریح کرد: طلاب جامعةالمصطفی در بیش از ۱۶۰ رشته، مقطع و گرایش در سه محور اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی ـ اسلامی و زبان و فرهنگ‌شناسی به دو شیوه حضوری و مجازی، مشغول به تحصیل هستند. همچنین جامعةالمصطفی در کنار آموزش‌های بلندمدت، دوره‌هایی را توسط مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی برگزار می‌کند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به قرارهای همکاری میان جامعةالمصطفی و بیش از ۳۰۰ مرکز علمی و دانشگاهی در سراسر جهان، افزود: راهبرد المصطفی به عنوان یک مرکز علمی بین‌المللی، تربیت انسان‌هایی است که در کنار علم و اخلاق و معنویت، به مسئله انسجام و وحدت میان مسلمانان و احترام به عقاید و ارزش‌های سایر مذاهب و ادیان الهی اهتمام داشته باشند.

وی، بیشترین زیان وارد شده به مسلمانان را از ناحیه اختلافات و درگیری‌های داخلی دانست و ادامه داد: قرآن کریم همه ما را به وحدت زیر پرچم توحید امر نموده است. ما می‌دانیم سیاست استعمارگران بر دامن زدن به اختلافات و تفرقه میان ملت‌های جهان استوار است. در منطقه ما سال‌ها استعمار پیر با همین سیاست حاکم بود و با تحریک مذهبی، نژادی و ملیتی، سلطه خود را بر ملت‌ها حفظ کرد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به وجود برخی مراکز آموزشی و دینی با سیاست‌های تکفیری و افراطی‌گری در جهان اسلام، یادآور شد: وزارت خارجه وقت آمریکا در خاطرات خود به تلاش‌های این کشور برای راه‌اندازی و تقویت جریان‌های تکفیری در منطقه اذعان کرده است. زمانی که در بالکان آتش جنگ علیه مسلمانان بوسنیایی شعله‌ور شد، بسیاری از ایرانیان بدون توجه به گرایشات مذهبی به یاری برادران خود شتافتند. در مسئله قدس اشغالی نیز در حالی که برخی دولت‌های اسلامی دم از عادی‌سازی روابط با اشغالگران می‌زنند، جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین حامی مسلمان اهل‌ سنت فلسطینی به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، تحقق تمدن نوین اسلامی را از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و اظهار کرد: برای دستیابی به این تمدن، ضروری است جایگاه مسلمانان از نظر علمی و فناوری تقویت گردد. امروز جمهوری اسلامی ایران از کشورهای پیشرو در بسیاری از رشته‌های علمی و تکنولوژی به شمار می‌آید که این پیشرفت‌ها در سایه توجه و اهتمام ویژه به توسعه علمی و دانشگاهی در کشور رقم خورده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha