یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ابوالقاسم مقیمی

حوزه/معاون استاندار قم گفت: در روزهای منتهی به اربعین حسینی بیش از ۱۹۵ هزار زائر اربعینی در اماکن مختلف پیش‌بینی شده در قم اسکان داده شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابوالقاسم مقیمی معاون امور زائرین استاندار قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:در برنامه گفت‌وگوی تلفنی ویژه سیمای نور با اشاره به حضور خیل عظیم عاشقان امام حسین (ع) از استان قم در حماسه اربعین حسینی اظهار داشت: طبق اعلام سامانه سماح و آمارهای اعلام شده از سوی مرزهای مختلف کشور، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان قم برای عزیمت به راهپیمایی و حماسه بزرگ اربعین حسینی از مرزها به مقصد کربلای معلی خارج شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای ماه صفر و در ایام اربعین حسینی تاکنون، بیش از ۱۹۵ هزار نفر در استان قم و در حرم مطهر بانوی کرامت، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، امامزاده شاه جمال (ع)، مساجد و حسینیه‌ها، مدارس و بوستان‌ها و... اسکان داده شده‌اند که حدود نیمی از این آمار متعلق به زائران خارجی و اتباع است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: با توجه به اینکه استان قم محور مواصلاتی با ۱۷ استان است، تا این لحظه حدود ۳ میلیون وسیله نقلیه برای عزیمت و یا برگشت از عراق در استان قم تردد داشته‌اند.

جانشین ستاد اربعین قم ادامه داد: با هدف تسهیل حمل و نقل زائرین به مرزها و بازگشت آنان، تمهیدات لازم توسط پایانه‌های مسافربری و اداره کل راهداری استان صورت گرفته و نظارت مستقیم بر نرخ بلیت‌ها نیز حاکم است که تا کنون بیش از ۶۰ هزار بلیط اتوبوس به فروش رسیده است و ۱۸۶۶ سرویس اتوبوس به مرزها اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری جهت حمل و نقل زائرین از حد فاصل مرز مهران تا پایانه‌های مسافربری استان‌ها اختصاص داده شده و تعداد قابل توجهی موکب در مرزها و در مسیر رفت و برگشت زائران توسط استان قم برپا شده است.

مقیمی با اشاره به آمار گیرنده‌های مخابراتی اپراتورهای ایرانسل و همراه اول مستقر در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: از شروع ایام اربعین تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به زیارت این دو مکان مقدس مشرف شده‌اند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با اعلام اینکه مدیریت مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در قم با محوریت مجموعه‌های مردمی است، ابراز کرد: ما در استان مفتخر به حضور و حمایت خیرین و مجموعه‌های مردمی هستیم که موجب رونق هرچه بیشتر روضه‌های اهلبیت (ع) می‌شوند و دستگاه‌های اداری و اجرایی استان در امور اربعین، نقش حمایتی و پشتیبانی از مجموعه‌های مردمی را عهده‌دار هستند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha