یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
موکب سید الشهدای شهرستان آوج

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: پیاده‌روی اربعین، گامی در راستای زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین صبح امروز در موکب سیدالشهدا(ع) شهرستان آوج با اشاره به فضیلت‌های پیاده روی اربعین، بیان کرد: امام صادق(ع) درباره فضیلت و اهمیت اربعین فرمودند «پس از شهادت امام حسین(ع) اهل آسمان و زمین تا ۴۰ شبانه روز عزادار امام حسین(ع) بودند»؛ این گفته بدان معنی است که آسمان نیز بر ایشان گریه می‌کرد.

وی افزود: اربعین روزی است که جابربن عبدالله انصاری به عنوان اولین زائر پس از شهادت امام حسین(ع) به زیارت قبر ایشان رفت و گویی زیارت قبر امام حسین(ع) از آن روز نیز آغاز شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفانی عنوان کرد: پیاده روی اربعین زمینه‌ساز بروز بسیاری از فضایل در فرد و جامعه است که حضرت امام حسین (ع) برای رستگاری مردم به آنها هدیه کردند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به فرازی از زیارت اربعین عنوان کرد: زیارت اربعین می خوانیم «بَذلَ مُهجَتهُ فیکَ لیَستنقذَ عِبادکَ مِنَ الجَهالةِ وَ حَیرَةِ الضلالة؛ امام حسین(ع) خون قلب خودشان را برای اینکه مردم را از جهالت بیرون بکشد؛ هدیه کردند». بنابراین این فراز از این جهت مهم است که هدف امام حسین(ع) روشنگری، آگاهی‌بخشی، تبیین حقایق و روشنگری و رستگاری مردم بود.

پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفانی اظهار کرد: هر سال شاهد حضور گسترده تر و پر شورتر افراد از جای جای جهان در پیاده‌روی اربعین هستیم که حرکت بسیار مبارکی است و گامی در راه زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: هر انسانی کد شناسایی دارد. زمانی که امام زمان(عج) ظهور کنند کد شناسه خود را اعلام می کنند و خود را به جدشان امام حسین(ع) نسبت می‌دهند و می‌فرمایند «جد من حسین بن علی است» بنابراین امام حسین در طول عالم باید شناخته شود و پیاده روی عظیم اربعین مقدمه‌ای برای آشنایی مردم جهان با امام حسین (ع) و آشنایی با مبانی ظهور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha