شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / حضور نوجوانان و جوانان در نماز جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه این اصول اخلاقی باید در تمام طول سال مستمر باشد، نه اینکه تنها در ایام راهپیمایی اربعین شاهد آن باشیم، گفت: حرکت بر محور نقاط مشترک و پرهیز از اختلافات و دو قطبی‌ها در جامعه از مهم‌ترین مسائلی است که باید نسبت به آن حساس باشیم و از اربعین الگو بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: حرکت بزرگ اربعین، نماد وحدت در جامعه اسلامی بود که در آن شبکه‌ای از روابط اجتماعی در سطح بین‌الملل شکل گرفت.

وی با تأکید بر اینکه شکل‌گیری این شبکه اجتماعی برای دشمن همراه با ترس بود، گفت: دشمن از این حرکت دچار وحشت شده و می‌بینیم که در رسانه‌های خود حرکت اربعین انعکاسی نداشته و حتی سعی در مخفی کردن آن دارند.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه در ایام اربعین اصول اخلاقی زیبایی حاکم بود، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا اصول حاکم در این راهپیمایی تبدیل به یک الگوی رفتاری در همه زمینه‌ها و مکان‌ها در جامعه شود.

وی افزود: وحدت، آزادی، تکیه بر اصول مشترک و پرهیز از نقاط افتراق از مهم‌ترین مسائلی بود که در این ایام شاهد آن بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه این اصول اخلاقی باید در تمام طول سال مستمر باشد، نه اینکه تنها در ایام راهپیمایی اربعین شاهد آن باشیم، اظهار کرد: حرکت بر محور نقاط مشترک و پرهیز از اختلافات و دو قطبی‌ها در جامعه، از مهم‌ترین مسائلی است که باید نسبت به آن حساس باشیم و از اربعین الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه اربعین همانند ماه رمضان است که یک ماه روزه می‌گیریم تا تمرین کنیم که در تمام سال تقوا داشته باشیم، گفت: این اصول اخلاقی باید در جامعه استمرار و امتداد داشته باشد و روحیه بخشش و تعاون در راهپیمایی اربعین پس از آن در فضای جامعه نیز گسترش و برجسته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه همه در این مسیر دارای هدفی واحد بودند، گفت: ترک و لر، فارس و بلوچ، زن و مرد و ملیت در این مسیر مطرح نبود و مهم هدف، مقصد و امام بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ میلیون نفر امروز در جمهوری اسلامی در کنار هم در حال زندگی هستیم و در مسیر، هدف و آرمان با هم نقاط مشترک داریم، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا با استفاده از این نقاط مشترک مسیر را ادامه دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تقدیر از تلاش موکبداران استان همدان در ایام اربعین حسینی در عرصه خدمت‌رسانی به زائران در داخل کشور و در عراق، گفت: باید از موکب‌داران و مردم عراق و نیروهای انتظامی و امنیتی کشورمان نیز به‌صورت ویژه تقدیر و تشکر کنیم.

وی به دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند، جوانان مایه امید هستند و لذا باید این عبارت را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم.

امام جمعه همدان اظهار کرد: امروز شاهد تهاجم همه جانبه شیطان با استفاده از تمام پیاده نظام خود علیه جوانان هستیم و باید برای مقابله با آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امروز جهان دارای نگاه اومانیستی و دچار بحران معنویت شده است، اظهار کرد: در جهانی که امروز می‌توان گفت در عرصه اخلاق به بن‌بست رسیده و تولیدات رسانه‌ای، فکری و بازی‌هایش وجدان اخلاقی جامعه را سست می‌کند، اما جوانان ما مقاومت کردند و در مقابل همه هجمه‌های شیطانی ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه نماد و نشان مقاومت جوانان ما حضور در راهپیمایی اربعین است، گفت: در شب‌های قدر و در ایام محرم در هیئت‌ها شاهد چهره‌های نورانی این جوانان هستیم که حضوری پررنگ در مراسمات مذهبی دارند و می‌توانیم بگوییم که با حیاترین زن و مردها را در این کشور ببینیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی از جوانان دچار آسیب‌هایی شدند، یادآور شد: نه فقط در عرصه فرهنگ که دشمن در همه مسائل علمی و اقتصادی به دنبال ضربه زدن به کشور، ملت و به‌خصوص جوانان است، اما شاهدیم که این جوانان با همه سختی‌ها، مقاومت کردند و در عرصه‌هایی چون نانو، سلول‌های بنیادی، هوافضا و تولید پودر استخوان جزء کشورهای برتر در دنیا محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه دیدن جوانانی که در میدان تهاجم دچار آسیب شده‌اند، برای انسان تلخ و غصه دار است، اظهار کرد: اینکه جوانان ما دچار آسیب شده‌اند یعنی ما باید بیشتر تلاش کنیم و بیش از گذشته مراقب جوانان خودمان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به جوان برای رشد میدان داد و جوانان را درک کنیم، خاطرنشان کرد: باید جوانان را در فتح قله به عنوان فاتحان قله باور کنیم و اجازه دهیم نخبه‌های جوان ما در عرصه‌های مختلف ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به درخواست و گلایه‌مندی برخی از پرسنل دستگاه‌های مختلف در عرصه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی، گفت: از آن جایی که این موضوع مصوبه مجلس است، بنابراین از مسئولان و متولیان در این زمینه می‌خواهیم عدالت اجرا شود و نسبت به رعایت عدالت حساس باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha