دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ حجت الاسلام محمودی گفت: اربعین تبدیل به یک رسانه بین المللی تاریخ ساز و جریان ساز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با تشکر از حضور ۲۲ میلیونی زوار در راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: زیارت اربعین و امام حسین(ع) به یک حرکت جهانی، بین المللی، رسانه‌ای و تاریخ ساز تبدیل شده است.

وی با اشاره به همراهی همه دستگاه‌های متولی، برنامه‌ریزی خوب دولت، حضور گسترده ملت و تقدیر از کار بزرگ و میزبانی آبرومندانه ملت عراق، افزود: اربعین یک حرکت مردمی است و کار دولت‌ها تسهیل در این امر است.

امام جمعه کنگان به فعالیت گسترده موکب و حسینیه سیدالشهداء(ع) کنگان در نزدیک عمود ۱۱۸۶ و میزبانی از زوار حسینی اشاره کرد و گفت: باید از همه دست اندرکاران موکب و هیات‌های مشارکت کننده و نیز از میزبانی مسجد و حسینیه موسی بن جعفر (ع) شهرک قائم کنگان از زائرین حسینی، تشکر کرد.

حجت الاسلام محمودی با تسلیت رحلت جانسوز پیامبر مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع)، بیان کرد: اگر چه در آن روز اجازه ندادند نبی مکرم اسلام وصیت نامه اصلی خود را بنویسد، اما چند قرن بعد وصیت نانوشته پیامبر یعنی "ثقلین" توسط فرزندش امام خمینی(ره) محقق شدو انقلاب اسلامی آغازی بر پایان غربت "ثقلین" بود.

امام جمعه کنگان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم ۱۷ شهریور و لزوم پاسداشت این روز، گفت: خون مطهر شهدای مظلوم ۱۷ شهریور موجب به ثمر نشستن انقلاب و اضمحلال رژیم منحوس پهلوی شد.

حجت الاسلام محمودی، با گرامیداشت یاد و خاطره ابوذر و مالک اشتر زمان، مرحوم آیت الله طالقانی و نیز نکوداشت یاد و خاطره دومین شهید محراب، آیت الله مدنی، خاطرنشان کرد: از افتخارات استان بوشهر به‌ویژه مردم کنگان میزبانی از دومین شهید محراب بود که در منزل پدر شهید مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس عاشوری ساکن بودند.

وی با اشاره به دهه وقف و ضرورت و اهمیت وقف در آموزه‌های دینی، اظهار کرد: وقف سنت حسنه و فراموش شده‌ای است که نیازمند احیاء آن در جامعه اسلامی هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha