سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

امام جمعه خداآفرین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: دولت و ملت عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام ضیائی امام جمعه خداآفرین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: دولت و ملت عراق برای پذیرایی از زائران سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه خداآفرین گفت: با وجود فضاسازی‌های منفی رسانه‌های معاند، اتباع نزدیک به ۱۰۰ کشور جهان در حماسه بزرگ اربعین شرکت کرده بودند. دولت و ملت عراق هم با کرامت و عزت‌مندانه از زائران حسینی پذیرایی کردند و برای خدمت به زائران اربعین از همدیگر سبقت می‌گرفتند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، جوانان کشور را بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب خواند و تاکید کرد: امروز در حالی‌که جوانان جهان در مسئله الگوبرداری و انتخاب سبک زندگی خویش دچار سردرگمی پیچیده‌ای هستند، جوانان ایرانی با افتخار راه امام حسین(ع) را در پیش گرفته و در مسیر سعادت دنیا و آخرت گام برمی‌دارند.

خطیب نماز جمعه خداآفرین با اشاره به ۱۷ شهریور سال‌روز کشتار جمعی از مردم انقلابی به دست ماموران رژیم ستم‌شاهی پهلوی در سال ۱۳۵۷ خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نهضتی است که براساس معنویت و اعتقادات مردمی شکل گرفته و این ملت با شهادت در راه خدا، برای خود و هم‌چنین کشورشان عزت آفریده‌اند.

حجت‌الاسلام ضیائی با تاکید بر لزوم تبیین اهداف و چرایی انقلاب اسلامی برای نسل امروزی در مدارس، ادامه داد: این‌که یک جوان آزادانه و بدون واهمه نظرات و انتقادات خود را رو در رو با رئیس جمهور کشور مطرح می‌کند، نشانگر وجود آزادی بیان و اندیشه بوده و این مزایا به برکت دین و خون شهدا به‌دست آمده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha