پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
دفاعیه

حوزه/ طلبه رشته کلام اسلامی از مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین از پایان نامه خود با عنوان: «غلو و تقصیر از دیدگاه علامه طباطبایی» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، زهرا آتشین طلبه رشته کلام اسلامی از مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین، صبح امروز از پایان نامه خود با عنوان «غلو و تقصیر از دیدگاه علامه طباطبایی» با راهنمایی حجت الاسلام محمدرضا نقیه و داوری حجت‌الاسلام حسن اسلام پور دفاع کرد.

آتشین در دفاع از پایان نامه خود گفت: در آموزه‌های دینی امامیه غلو و تقصیر هر دو مورد نهی قرار گرفته است که این دو ناشی از عدم شناخت صحیح شئون نبوت و امامت و جایگاه وجودی امام و نبی در آفرینش است.

وی ادامه داد: مفسر بزرگ قرآن علامه طباطبایی در آثار خود و بویژه در تفسیر المیزان در ذیل آیات مرتبط با غلو و تقصیر، مباحث کلامی مرتبط را آورده و به لحاظ علمی و مستدل مورد بحث قرار داده اند.

آتشین ابراز کرد: هدف از این پژوهش آن است که حدود و معیار غلو و تقصیر از منظر علامه طباطبایی مورد بررسی قرار گیرد. لذا مساله اصلی پژوهش آن است که حد و معیار غلو و تقصیر از منظر علامه طباطبایی چیست؟ روش پژوهش توصیفی- تحلیلی و روش جمع آوری اطلاعات اسنادی و کتابخانه ای است.

وی گفت: یافته های پژوهش نشان می دهد غلو و تقصیر هر دو از منظر ایشان مردود و اعتدال فی مابین غلو و تقصیر مورد تأیید ایشان است. به عنوان نمونه امام اگر چه ظاهرا یک انسان است، ولی به لحاظ روحی چنان ظرفیت وجودی دارد که خداوند علم موهبتی به او عنایت کرده و دارای ملکه عصمت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha