دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دفاعیه

حوزه/طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک از پایان نامه خود با عنوان «وظایف مؤمنین در مواجهه با بروز فتنه در دین از منظر قرآن» دفاع کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم زری قاسمی طلبه رشته تفسیر و علوم قرآنی موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین علی حیدر مرتضوری و با داوری حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی کریمی نیا با رتبه عالی از پایان نامه خود با عنوان «وظایف مؤمنین در مواجهه با بروز فتنه در دین از منظرقرآن» دفاع کرد .

قاسمی در دفاع از پایان نامه خود گفت: در طول تاریخ زندگی بشر، همواره حوادثی مرکّب از حقّ و باطل جریان داشته است که سبب ایجاد نا آرامی ها و آشوبها شده است. این حوادث که در فرهنگ اسلامی «فتنه» نامیده می شوند.

وی اظهار کرد: همواره وحدت جوامع انسانی را دچار اختلال کرده و ثمره ای جز آشوب و تخریب ندارد، وظایف مومنین در مواجهه با فتنه ها،با مطالعه در آیات قرآن،مفاهیم و موارد متنوعی از فتنه و فتنه انگیزی و راهکارهای مقابله با آنها به دست می آید.

این پایان نامه که رسالت خود را بیان وظایف مومنین در مواجهه با فتنه از منظر قرآن قرار داده است پس از بیان طرح تحقیق، حقیقت فتنه، مصادیق آن در قرآن و فتنه های بشری و الهی را تبیین کرده است و ویژگی های فتنه گران، مانند بلند پروازی، هوای شیطانی و نفاق و دورویی بیان شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد : راهکارهای برون رفت از فتنه های فرهنگی چون تولی و تبری، وحدت، دینداری و صبر و نیزراهکارهای برون رفت از فتنه های اجتماعی مانند شناسایی کانون های فتنه، ثبات قدم، مراجعه به امام و رهبری و راهکارهای برون رفت از فتنه های سیاسی مانند التزام حقیقی به دین، شناسایی ظرفیت های جهان اسلام تبیین شده است. با توجه به اینکه فتنه و فتنه انگیزی در تمام طول تاریخ به شکل های مختلف وجود داشته و مضرات تأسف باری در جامعه و بر روی افراد داشته است؛ ضروری است تا همه ی افراد جامعه با راه های مقابله با آن آشنا باشند تا اسیر فتنه و فتنه انگیزان نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha