شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: نقش عشایر در ایجاد انقلاب و سایر حرکت‌ها، بعد از آن در خود انقلاب و سپس پس از انقلاب و در دفاع مقدس و شهدایی که تقدیم کردند همه باید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در بوشهر امروز در نشست با مسئول امور عشایر و کارکنان این مجموعه، با تأکید بر لزوم تخصصی کردن جهاد تبیین از منظر عشایر، اظهار داشت: تبیین تفاوت‌های نگاه و اندیشه و خدمات نظام اسلامی با عشایر و رژیم‌های سابق و ظلم و ستمی که بر عشایر رفت، نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: یکی از فواید و ثمرات این انقلاب خدمت هرچه تمام‌تر به عشایر بود، در رژیم‌های سابق به عشایر القاب بد می‌دادند اما امام عزیز، عشایر را ولی نعمت ما خواندند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر، با بیان اینکه خدمات عشایر در گذشته تحقیر می‌شد اما اکنون این خدمات دیده می‌شود، ادامه داد: باید نقش عشایر در نظام اقتصادی، فرهنگی و مذهبی ایران از حیث‌های متفاوت تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری یادآور شد: نقش عشایر در ایجاد انقلاب و سایر حرکت‌ها، بعد از آن در خود انقلاب و پس از انقلاب و در دفاع مقدس و شهدایی که تقدیم کردند، همه باید تبیین شود، همچنین نقش عشایر در تمدن‌آفرینی، توسعه، پیشرفت و تولید ناخالص ملی مشخص شود و در آخر نیز کاستی‌ها و کمبودها و نیازهایی که عشایر دارند باید بیان شود تا مسئولین متوجه شوند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه جامعه عشایر در کل کشور غریب به ۱۲ میلیون نفر هستند، عنوان کرد: در فتنه ۸۸، سران ایل قشقایی که تعدادشان در کل کشور غریب به ۵ میلیون نفر می‌باشد با ما در بوشهر نشستی داشتند و با رهبر معظم انقلاب بیعت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به مصوب کردن تحقق جهاد تبیین در شورای فرهنگی عمومی، اظهار کرد: برای حمایت از این همایش باید ابتدا در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود و ما نیز حمایت و تصویب می‌کنیم، در زمان مناسب با سازمان‌های امور عشایر تهران، بخش عشایر سپاه و وزارت گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی هماهنگ باشید تا همه آنها پای کار بیایند تا برنامه‌ای جامع که معرفی‌کننده کارهای انقلاب برای عشایر است، تبیین شود.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به اینکه کشور از نظر بودجه چیزی کم ندارد، به اهمیت مدیریت جذب اعتبارات تأکید کرد و گفت: در این رابطه، برنامه‌ها را با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بررسی و در شورای برنامه‌ریزی از این برنامه‌ها دفاع کنید، برنامه‌ها شامل بودجه‌های ملی، استانی و شهرستانی باشد و برای هر سه یک تیم قوی تشکیل شود و به شهرستان‌ها نیز ابلاغ کنید تا هر کسی سهم خود را بدهد.

مسئول امور عشایر نیز در این نشست با حمایت از قرارگاه جهاد تبیین، اظهار کرد: تلاش می‌شود در سال جاری، علاوه بر رخدادهای روز ملی روستا و عشایر در ۱۵ مهر و آیین استقبال از ورود عشایر به استان بوشهر، این همایش نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha