دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
\مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: با محوریت رهبری فرزانه نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خامنه‌ای، سردار دل‌ها سپهبد شهید قاسم سلیمانی و رزم غیورانه شهدای مدافع حرم، ایران اسلامی در منطقه و جهان با همه دشمنی و توطئه‌های استکبار جهانی، در اوج اقتدار و عزت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی امروز در جمع پرسنل انتظامی استان قزوین به تبیین شخصیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) نیمه رمضان سال سوم هجرت در مدینه متولد و در سن سی و هفت سالگی به امامت رسیدند و دوره حکومت داری ایشان در حدود شش ماه و سه روز بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) از لحاظ اخلاق، رفتار، سیرت و پاکی باطن شباهت زیادی به پیامبر(ص) داشتند، همچنین الگوی عملی آن بزرگوار در سیاستمداری و اداره جامعه و حکومت هم شخص ممتاز پیامبر(ص) بود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) در شرایطی تَن به صلح دادند که در میدان جنگ یار و یاوری وفادار نداشتند و به ناچار برای بقای اصل دین اسلام و حفظ جامعه شیعی آن روز، تَن به صلح با معاویه دادند و قرارداد صلح را امضا کردند.

وی ادامه داد: مفاد صلح‌نامه که در چهار بند خلاصه می‌شد از این قرار بود که نخست معاویه باید بر اساس قرآن و سنت عمل کند، دوم اینکه برای خود ولیعهد انتخاب نکرده و حکومت را موروثی نکند، سوم اینکه مال و جان شیعیان در امان بوده و چهارم تمام ناملایمات و سب و لعن‌ها به علی بن ابیطالب(ع) حذف گردد.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در روایتی از امام حسن مجتبی(ع) آمده که فرموده‌اند، من ضامن استجابت دعا هستم، به این معنا که ضامن استجابت دعای کسی هستم که در قلبش غیر از رضای خدا و توجه به ذات خداوند متعال چیزی نباشد، این جمله بدان معنا است کسی که پیوسته با خدا باشد و روح ایمان را در خودش تقویت کند، امام ضامن دعای او خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی به توطئه‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: با محوریت رهبری فرزانه نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خامنه‌ای، سردار دل‌ها سپهبد شهید قاسم سلیمانی و رزم غیورانه شهدای مدافع حرم، ایران اسلامی در منطقه و جهان با همه دشمنی و توطئه‌های استکبار جهانی، در اوج اقتدار و عزت قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و بدخواهان بدانند که این ملت، ملتی شهادت طلب بوده و همیشه پشتیبان نظام برآمده از خون شهدا است و به خوبی و با تمام توان و تا آخرین قطره خون از انقلاب حراست خواهیم کرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha