پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: لازم است تمامی مسلمانان به‌ویژه مبلغین جامعه با تأسی از بزرگان دین از شیوه‌های مختلف رسانه‌ای بهره برده و برای انتقال و نشر مفاهیم ناب و برجسته اسلام به نسل‌های آینده تاریخ سعی و تلاش کنند.

خدیجه ملک آستانه، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران با تسلیت ایام پایانی ماه صفر، اظهار داشت: رحلت رسول اکرم(ص)، موقعیتی بسیار مهم در تاریخ اسلام بود که رسالت نبوی به ائمه معصومین(ع) انتقال داده شد و حاکمیت در مسیری متفاوت و جدیدی قرار گرفت.

ملک آستانه ادامه داد: قرآن کتابی با حقایق جاودانه همراه با بطون و لایه‌های معنایی و مصادیق عمیق و گسترده است و تلاش برای کشف حقایق آن باید استمرار داشته باشد؛ پیامبر اکرم(ص) ذخیره‌ای تمام نشدنی، حقیقی، عینی، انسانی و الگویی تمام عیار برای تمام نسل‌ها تا ابد هستند.

ملک آستانه با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در مورد امام حسن(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت در طول تاریخ پر فراز و نشیب زندگی سیاسی خود سعی کردند هوشمندانه و با شیوه مبارزاتی متفاوت اسلام را از گزندهای تفرقه و حیله حفظ نمایند و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری "ایشان از شجاع‌ترین چهره‌های تاریخ هستند که حاضر شدند خود و نام خود را در میان دوستان نزدیک خود فدای مصلحت واقعی کرده و تن به صلح دهند، برای اینکه دیدبانی اسلام و حفاظت از قرآن و هدایت نسل‌های آینده تاریخ را در موقع خود انجام دهند".

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری با اشاره به مناسبت ایام شهادت امام هشتم(ع) خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) از فرصت‌های مختلف برای رساندن پیام تشیع به گوش جهانیان استفاده و در اعماق دل‌های مردم نفوذ کردند تا پیام آزادگی و استکبارستیزی تشیع را به آیندگان انتقال دادند و برکت وجود مطهر حضرت در سرزمین ما از بزرگترین ارزش‌ها و افتخارات ایرانیان است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: امام رضا(ع) با دانش فراوان خود به تبلیغ علم و دانش در جامعه اسلامی پرداختند و دانش خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و به ارتقاء سطح علم، تعلیم و تربیت مردم اهتمام داشتند.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی اهداف مشترک پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع)، ارتقاء دین اسلام، اخلاق و ارزش‌های آن، حفظ وحدت مسلمانان، تبلیغ علم و دانش، حفظ شرافت و تعالی انسان‌ها و مبارزه با ظلم و فساد در جامعه بوده؛ این اهداف به عنوان پیام‌های ماندگار این بزرگواران به نسل‌های آتی انتقال یافته و همچنان باید در مسیر رشد و تقدیر اسلامی پیگیری شوند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری خاطرنشان کرد: لازم است تمامی مسلمانان به‌ویژه مبلغین جامعه با تأسی از بزرگان دین از شیوه‌های مختلف رسانه‌ای بهره برده و برای انتقال و نشر مفاهیم ناب و برجسته اسلام به نسل‌های آینده تاریخ سعی و تلاش نمایند تا شاهد گسترش اسلام و بیداری تاریخ در سطح جهان باشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha