شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دفاعیه

حوزه / طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک از پایان نامه خود با عنوان «شیوه‌های مقابله با فرعونیان در حکومت الهی» دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم نرگس کاظمی طلبه رشته تفسیر و علوم قرآنی موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین علی حیدر مرتضوری و داوری حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی کریمی نیا از پایان نامه خود با عنوان «شیوه‌های مقابله با فرعونیان در حکومت الهی» دفاع کرد.

کاظمی در دفاع از پایان نامه خود اظهار کرد: یکی از موضوعات قرآنی، شیوه‌های تقابل حکومت‌های الهی و غیر الهی است. به طور کلی از اهداف حکومت‌های الهی، هدایت انسان‌ها براساس وحی الهی و برقراری عدل، احسان و امنیت اجتماعی با محوریت توحید است و از اهداف حکومت‌های غیر الهی سلطه جویی، منافع شخصی و حزبی و گروهی است.

وی تصریح کرد: از منظر قرآن، این دو مشرب دائم در تضاد و تقابل با یکدیگر بوده، شیوه تقابل در مشرب حکومت‌های الهی با شیوه حکومت‌های غیر الهی متفاوت بوده و این شیوه‌های تقابل نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

طلبه رشته تفسیر و علوم قرآنی موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک خاطرنشان کرد: یکی از پیامبران الهی حضرت موسی(ع) است که برای تشکیل حکومت الهی از طریق وحی الهی به سوی حکومت غیر الهی فرعونیان رهسپار شده و فرعونیان به شیوه‌های مختلف فرهنگی تخریب شخصیت معنوی انبیاء و اولیاء، اقدامات عملی علیه انبیا و اولیاء، دفاع از منافع شخصی، شبهه افکنی و اجتماعی استضعاف، استخفاف، استکبار و استثمار فراعنه، به مقابله با آن پرداختند و مانعی برای تشکیل حکومت الهی شدند.

این رساله با هدف بررسی شیوه فرعونیان در مقابل حکومت الهی به تحقیق و پژوهش پرداخته است.

پایان نامه «شیوه‌های مقابله با فرعونیان در حکومت الهی» در اراک دفاع شد

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha