شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسه علمیه امام عصر

حوزه/ مدرسه علمیه امام عصر(ع) شیراز از قدیم الایام میزبانی مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با حضور عموم اقشار مردم ولایتمدار شیراز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، مدرسه علمیه امام عصر(ع) شیراز از زمان های قدیم اقدام به برپایی مراسم عزای سید الشهدا(ع) با حضور اقشار مختلف مردم در این مکان می کرده است. برپایی این مراسم عزاداری بر می گردد به بیش از ۱۰۰ سال گذشته که یک موقوفه قدیمی با عنوان حاج محمد باقر بارورز است.

پیش از اینکه مدرسه علمیه امام عصر(عج) تاسیس شود این مراسم در منزل مرحوم آیت الله حاج شیخ بهاالدین محلاتی برگزار می شده است، اکنون نیز تولیت این موقوفه بر عهده خاندان مرحوم آیت الله محلاتی است.

photo_2023-09-13_11-28-31.jpg

حجت الاسلام والمسلمین محمد برکت مدیر مدرسه علمیه امام عصر(ع) با اشاره به فعالیت های مدرسه علمیه اظهار کرد: مراسم عزاداری هر ساله از اول محرم آغاز و تا ۱۳ محرم ادامه دارد، سپس از اربعین نیز ادامه می یابد تا پایان ماه صفر خاتمه می یابد.

وی اضافه کرد: مراسم عزای سرور و سالار شهیدان از ساعت هشت صبح با قرائت زیارت عاشورا آغاز و تا ۱۱ صبح با سخنرانی، روضه خوانی و عزاداری به پایان می رسد.

به گفته عضو جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام عصر(عج) در ایام محرم و صفر به فعالیت های تبلیغی در مناطق محروم، مساجد و شهرها و همچنین برپایی روضه های خانگی می پردازند.

وی برگزاری جلسات پژوهشی و علمی را یکی دیگر از فعالیت های مدرسه علمیه امام عصر(عج) برشمرد و گفت: برگزاری درس اخلاق و اجرای طرح های تهذیبی نیز از دیگر فعالیت هایی است که در این مدرسه برگزار می شود.

این استاد حوزه علمیه در پایان از راه اندازی پژوهشکده مجد در مدرسه علمیه امام عصر(عج) خبرداد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha