دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمد ریواده

حوزه/ معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از برگزاری هشتمین اجلاس بین المللی «مجاهدان در غربت» در دامغان با سخنرانی وزیر امور خارجه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشست خبری و اطلاع رسانی هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت، در استانداری سمنان اظهار داشت: از اهتمام رسانه ها و فعالان خبری استان برای پوشش برنامه های اربعین تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه استان سمنان مرکز تولید محتواهای دینی و اخلاقی است، تصریح کرد: انتقال مهربانی و محبت اهل بیت (ع) مهمترین‌ مصداق مبارزه با تلاش دشمنان در جبهه فرهنگی است؛ در سال ۱۴۰۲ استان سمنان با اجلاسیه های شهرستانی بزرگداشت شهدا مزین است و بحمدالله برنامه های خوبی تا کنون برگزار شده و انشاالله برگزار خواهد شد. مردم استان سمنان مردمی ولایتمدار هستند و برگزاری اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت» یکی از مصادیق هندسه قدرت در سطح بین المللی است.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: ابتکار یک‌گروه کوچک در یک روستا در شهرستان دامغان امروز تبدیل به اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت» شده است که با حضور گسترده کشورهای جبهه مقاومت برگزار می شود و شهید حاج حسن شاطری یک نمونه بارز از نمادهای جبهه مقاومت و مجاهدان در غربت است.

وی با بیان اینکه دوره هشتم اجلاسیه «مجاهدان در غربت» مزین به نام امام هشتم (ع) است و در عصر روز جمعه ۲۴ شهریورماه در تالار همایش های بین المللی دانشگاه دامغان آغاز خواهد شد، گفت: اختتامیه اجلاسیه هشتم در شب شهادت امام حسن عسگری(ع) در تالار قدس آستان مقدس رضوی برگزار خواهد شد و این اجلاسیه با پیام سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان آغاز خواهد شد و قرائت پیام علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از فعالان جبهه مقاومت از دیگر برنامه های اجلاسیه خواهد بود.

ریواده، تجلیل از چهره های شاخص جبهه مقاومت را یکی از برنامه های محوری اجلاسیه «مجاهدان در غربت»، رونمایی از کتاب خاطرات حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، رونمایی از تمبر یادبود خدمات عیسای مقاومت، حضور معاون فرمانده انتظامی کشور، حضور امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و مهمانانی از ۳۲ کشور خارجی از دیگر برنامه ریزی های این اجلاس اعلام کرد.

وی با بیان اینکه سخنران محوری اجلاسیه امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه خواهد بود، گفت: وزارت امور خارجه، مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه اجلاسیه مجاهدان در غربت به دنبال تدوین طرحی هستند که به لحاظ قانونی امکان حمایت و خدمت به فعالان جبهه مقاومت را فراهم‌ نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha