شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازدید مشاور مدیر حوزه علمیه کشو از حوزه های علمیه استان هرمزگان

حوزه / مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه معرفتی و معارفی که از نبی اکرم(ص) آغاز شده و امروزه برعهده ما روحانیون است، وظیفه سنگینی است که باید با آبرو و عزت آن را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیزاده مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ایلام با اشاره به جایگاه حوزه، اظهار کرد: اولین حوزه معرفتی و معارفی توسط نبی مکرم اسلام(ص) و بعد از آن امام علی(ع) پایه گذاری شد و حوزه علمیه ریشه ۱۴۰۰ ساله دارد.

وی با اشاره به این که امام صادق(ع) توانستد بیش از ۴ هزار شاگرد که ۵۵۰ نفر از آنان ایرانی بود را تربیت کنند و این جریان نورانی همواره ادامه و استمرار داشته و امروزه نیز در حال تکامل، رشد و شکوفایی است، عنوان کرد: حوزه معرفتی و معارفی که از نبی اکرم(ص) آغاز شده و امروزه برعهده ما روحانیون است، وظیفه سنگینی است که باید با آبرو و عزت آن را ادامه دهیم.

مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: سال ۱۳۰۱ هجری شمسی مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم با دعوت عالمان از اراک به قم آمدند و تا سال ۱۳۱۵ زمانی که دارفانی را وداع گفتند در قم ماندگار شدند و به باز تأسیس و توسعه حوزه علمیه قم پرداخت و امروز حوزه قم توانسته از مرزهای جغرافیایی عبور کند و جهانی شود.

وی اظهار کرد: این از لطف خداوند و برکت انقلاب اسلامی است که حوزه توانسته انقلابی بماند و در سراسر دنیا گسترش یابد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha