سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عزاداری نیروهای مسلح یزد

حوزه/ امام جمعه موقت یزد گفت: استکبار جهانی و صهیونیست‌ها از رشد و انتشار اسلام و انقلاب اسلامی در سراسر جهان عصبانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی امام جمعه موقت یزد، ظهر امروز در پایان مراسم پیاده روی دسته بزرگ عزاداری نیروهای مسلح یزد در مسجد روضه محمدیه که همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، با اشاره به خطبه ۸۹ نهج‌البلاغه، اظهار داشت: امام علی(ع) در این خطبه درباره چگونگی ظهور پیغمبر اکرم (ص) و انجام رسالت‌های آن حضرت، سخن می‌گوید.

وی به بیان خصوصیات عصر جاهلیت و دوران قبل از پیامبر از دیدگاه امام علی (ع) پرداخت و افزود: امام علی(ع) به‌عنوان کسی که اوضاع پیش از پیامبر را مشاهده کرده‌اند، در قسمت‌های مختلف نهج‌البلاغه به این موضوع اشاره کرده‌اند.

امام جمعه موقت یزد، تصریح کرد: بر اساس این خطبه، خداوند زمانی پیامبر اسلام (ص) را فرستاد که سالیان زیادی هیچ پیغمبری نیامده بود و ملت‌ها در خواب غفلت فرو رفته بودند و فتنه‌ها یکی پس از دیگری آمده و انسان‌ها را دچار فتنه کرده بود، آتش جنگ شعله‌ور بود و قدرت‌طلب‌ها دیگران را قربانی خواسته خود می‌کردند و دنیا دیگر نور معنویت نداشت، گول زدن دنیا آشکار بود و هر کسی گرفتار فریب دنیا بود، این باغ دنیا درخت‌هایش پژمرده و برگ‌هایش زرد شده بود و کسی دیگر امید خوشی در دنیا نداشت، پرچم‌های هدایت از بین رفته و پرچم‌های گمراهی برافراشته بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، با اشاره به خطبه ۲۶ نهج‌البلاغه گفت: در این خطبه که به وضعیت شهر مکه قبل از پیامبر اکرم(ص) اشاره شده، آمده است «ای عرب‌ها بت‌پرستی شیوه و آیین شما بود، خداوند پیغمبر (ص) را به رسالت مبعوث ساخت که جهانیان را بیم دهد و امین ‌آیات وی باشد، درحالی‌که شما ملت عرب بدترین دین و آیین داشتید و در بدترین سرزمین‌ها زندگی می‌کردید، در میان سنگ‌های خشن و مارهایی که فاقد شنوایی بودند، آب‌های آلوده را می نوشیدید و غذاهای ناگوار را می‌خوردید، خون یکدیگر را می‌ریختید و پیوند خویشاوندی را قطع می‌کردید، بت‌ها در میان شما بر پا بود و گناهان سراسر وجود شما را فراگرفته بود.»

وی بیان کرد: بزرگی کار و مسئولیت پیامبر اکرم(ص) بر همه مبرهن است، قرآن و تربیت انسان‌های با ویژگی‌های متعالی جزو معجزات بزرگ پیامبر اکرم(ص) محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت یزد، اظهار کرد: پرورش انسان‌هایی چون امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و در مرتبه‌های بعدی کسانی چون سلمان فارسی، ابوذر، عمار و مقداد در محیطی که امام علی(ع) در خطبه‌های خود آورده‌اند، کاری بس بزرگ بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به ویژگی‌هایی که برای مسلمانان در آیه آخر سوره فتح آمده است، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز مسلمانان در این آیه، سخت بودن و غیرقابل نفوذ بودن در مقابل بدخواهان است. انقلاب اسلامی هم رابطه متقابل و هم‌تراز را می‌پذیرد، اما رابطه‌ای که در آن طرف تطمیع کند، نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز نیروهای مسلح است، گفت: نیروهای مسلح ایران مصداق واقعی «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» هستند.

امام جمعه موقت یزد، تصریح کرد: در جریان ناآرامی‌های سال گذشته نیروهای مسلح توانستند با عملکرد انقلابی و هوشمندانه خود آرامش را به کشور برگردانند، این در حالی است که در برابر استکبار هیچ‌گونه مهربانی و تواضع را از خود نشان نمی‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی و صهیونیست‌ها از رشد و انتشار اسلام و انقلاب اسلامی در سراسر جهان عصبانی هستند، عنوان کرد: در دنیای کنونی هیچ کشوری به اندازه ایران اسلامی، عقبه ندارد، عقبه یعنی نظامی که در دل ملت‌ها جا باز کرده و دوستدار و طرفدار دارد.

وی ادامه داد: دشمنان این عصبانیت را در اقداماتی سخیف و حقیرانه همچون آتش زدن قرآن بروز می‌دهند.

استکبار جهانی از انتشار اسلام در جهان عصبانی است

استکبار جهانی از انتشار اسلام در جهان عصبانی است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha