یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴٠۲_۱۴٠۳ حوزه های علمیه برادران و خواهران استان ایلام

حوزه / امام جمعه ایلام گفت: حرکت خوبی در حوزه‌ها با تلاش و همت آیت الله اعرافی آغاز شده و در جلسه‌ای که نمایندگان ولی فقیه در قم با مدیر حوزه‌های علمیه داشتند، گزارشی که از برنامه‌ها و عملکردها ارائه شد فوق‌العاده بود و آثار آن را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان ایلام، روز گذشته در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه برادران و خواهران استان، اظهار داشت: عالم کسی است که قدر خود را بداند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: شبکه گسترده‌ای که طلاب اعم از خواهر و برادر در اختیار دارند، هیچ نهاد تاثیرگزاری در جامعه ندارد، در واقع در تمام محلات، مساجد و روستاها طلاب شبکه تأثیرگذاری دارند و آثار آن را هم در بحث اربعین دیدیم.

وی افزود: در بحث اربعین حضور طلاب خواهر و برادر نه تنها در مهران که در مواکب کل استان چشمگیر بود و نهضت فرهنگی اربعین نقطه آغازی است برای زیارت با معرفت و معرفت افزایی زائر، همچنین فعالیتی که طلاب در مدارس به‌عنوان طرح امین از سال گذشته شروع کرده اند، در مبارزه با اغتشاشات یک نهضت تبیین و آگاهی بخش به جوانان و نوجوانان بود تا فریب دشمن را نخورند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام، به نقش تأثیرگذار بانوان طلبه اشاره کرد و گفت: یکی از خواهران طلبه استان در پاسخگویی به مسائل شرعی بیش از صد هزار عضو در کانال مجازی دارد که اگر توجه به جایگاه داشته باشیم، این توان فوق العاده‌ای است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند: عالم با عمل در عرض کعبه و مصحف و والدین و اهل بیت(ع) قرار می‌گیرد که نگاه کردن به چهره چنین انسانی عبادت محسوب می‌شود، همچنین در روایتی دیگر می‌فرماید: اگر کسی عالمی را تکریم کند، خدا را بزرگ داشته است.

وی ادامه داد: نگاه مردم به ما طلبه‌ها هم همین است؛ وقتی انسان به‌عنوان سرباز دین افتخار پیدا می‌کند در این جایگاه قرار بگیرد، باید اهل عمل باشد، اگر خدایی ناکرده عالم دینی بلغزد خطرناک است، چرا که هیچ لغزشی مانند لغزش عالم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: حرکت خوبی در حوزه‌ها با تلاش و همت آیت الله اعرافی آغاز شده و در جلسه‌ای که نمایندگان ولی فقیه در قم با مدیر حوزه‌های علمیه داشتند، گزارشی که از برنامه‌ها و عملکردها ارائه شد فوق‌العاده بود و آثار آن را مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: طرح امین نمونه موفقی از این برنامه‌ها بود؛ تربیت قضات، تربیت امام جمعه و بکارگیری گروه‌های متعدد اندیشه ورز و هوش مصنوعی از جمله اینها بود که آثار آن در آینده دور و نزدیک نمایان خواهد شد. ما هم باید خودمان را با اینها وفق دهیم و بتوانیم در رقابت علمی که در جامعه وجود دارد در جایگاهی قرار بگیریم که نقش مثبتی ایفا کنیم.

وی تأکید کرد: برای رونق بخشیدن به‌مساجد نیاز است تغییر رویکرد داشته باشیم، البته حرکت خوبی بعد از کرونا شروع شده اما کافی نیست و با این سرعتی که انقلاب ما در دنیا نور افشانی می‌کند، احساس می‌شود داریم جا می‌مانیم؛ هر چه نور انقلاب در دنیا فراگیر شود مسئولیت ما نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha