شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه اردبیل

حوزه/ امام جمعه اردبیل خطاب به کنگره آمریکا گفت: اگر در دفاع از حقوق بشر و مخصوصاً حقوق زن راست می‌گویید چرا قانونی به نام شیرین ابو عاقله وضع نکردید؟ او خبرنگار فلسطینی الاصل با تابعیت آمریکایی بود و سال‌ها در فلسطین برای الجزیره کار کرده بود و اسرائیل در خیابان هنگام گزارش خبر با تیر مغز او را پودر کرد و به آن هم اکتفاء نکرد و در تشییع جنازه به جنازه او حمله کرد و افتضاح بسیار شرم آوری درست شد، آمریکا بارها گفته به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد و تا حال از ترس اسرائیل هیچ کاری نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل که در مصلای اردبیل برگزار گردید ضمن اشاره به حوادث سیل و زلزله در لیبی و مغرب اظهار داشت: قهاریت خداوند هر لحظه در تجلی است و انسان هر لحظه مقهور اراده خداوندی است و امکان خروج از قاهریت یا فرار از حکومت او وجود ندارد ”وَ لایُمْکِنُ الْفِرارُ مِنْ حُکُومَتِکَ” اما گاهی اسم قهاریت به طور ویژه ظاهر می‌شود و بر اساس حکمت الهی حوادث بسیار سنگینی با دست طبیعت در زندگی انسان رخ می‌دهد.

وی افزود: سیل لیبی که جان حدود ۲۰هزار نفر را گرفت و زلزله مغرب که جان نزدیک به ۴هزار نفر را گرفت جزو همین حوادث سخت و سنگین است برای جانباختگانی که طبق روایات ما به منزله شهید هستند رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان خلفیت خداوندی و تسلّای کامل از حضرت حق مسالت داریم و از این حوادث به اسماء حسنایش پناه می‌بریم.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با دولت‌های مغرب و لیبی و مردم مصیبت زده اظهار همدردی کرده و به شدت روی آن تبلیغ می‌کنند، ای کاش در خصوص زلزله ۷۵ ساله فلسطین نیز ذره‌ای همدردی داشته باشند، زلزله‌ای که خودشان مخصوصاً دولت انگلیس آن را درست کرده، من سخن یک شخصیت بریتانیایی را بسیار تحسین می‌کنم که گفته ما از اول در تشکیل دولت اسرائیل در فلسطین اشتباه کردیم.

وی با تبیین و روشنگری دقیق از تحرکات اخیر سیاسیون اروپایی و آمریکایی، خاطرنشان کرد: این هفته اتفاق عجیبی در دنیا رخ داد کل هفته گذشته مراکز قانونگذاری اروپا و آمریکا و مراکز حساس تصمیم‌گیری این کشورها تماماً کار خود را تعطیل و به بررسی حقوق بشر در ایران پرداختند، این چیزی است که در تاریخ این پارلمان‌ها دیده نشده است، تقریباً تمام دولت‌های اروپایی برای ایجاد جو روانی به طور مدام بیانیه محکومیت صادر می‌کردند، انگار در دنیا هیچ حادثه‌ای جز حادثه سالروز یک دختر خانم در ایران وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار کشته سیل لیبی و ۵هزار کشته زلزله کشور مغرب از زیاد اروپایی‌ها رفته بود، ماجرای جنگ اوکراین کلاً مغفول شده بود و فقط شب و روز مصاحبه و بیانیه و پخش فیلم و تصویر از ماجرای ایران بود، این حجم سرمایه‌گذاری روی ایران واقعاً و واقعاً حیرت آور است و پیام بسیار مهمی برای ایران دارد و آن اینکه آنها تا خرخره کینه ایران و ایرانی‌ها را در دل دارند و اگر دستشان به ایران برسد ایران را به تل خاکستر تبدیل می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جنگ روانی این هفته آن قدر علیه ایران سنگین بود که بعضی از تحلیلگران آن را به جنگ جهانی سوم در عرصه جنگ روانی تشبیه کردند که در یک طرف آن کشورهای اروپایی، آمریکا، اسرائیل کانادا، استرالیا و در یک طرف ایران با تمام صلابت ایستاده است، در طول تاریخ زندگی بشر تا حال هیچ جنگ روانی در این مقیاس که این هفته شروع شد دیده نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اظهار کرد: آنها در حمله‌های این هفته آنقدر خودشان را گم کرده بودند که گاهی علیه خودشان تبلیغ می‌کردند، یکی از کانال‌های معاند می‌گفت، ای ملت ایران اوضاع دارو را در ایران ببینید چقدر ناجور است در حالی که خودشان دارو را تحریم کرده و شرف جنگ را پایمال کرده‌اند، انسان جوانمرد از طرق ناجوانمردانه هیچ وقت به طرف پیروزی خیز برنمی‌دارد، رسول خدا(ص) فرمودند:” لا تجهزوا علی جریح” در جنگ هیچ وقت با مجروح و بیمار کاری نداشته باشید.

وی ادامه داد: این هفته واقعا نمونه جنگ احزاب درست شد در جنگ احزاب تمام احزاب و قبائل علیه رسول خدا(ص) و مسلمان‌ها بسیج شدند این هفته دقیقاً نسخه بسیج احزاب علیه ایران صورت گرفت، کل دنیا به تماشا ایستاده و تعجب می‌کنند که کینه دنیا برای ایران و ترس آنها از ایران و خیز آنها برای تصرف ایران چقدر سنگین و عمیق و دیوانه وار است، ملت‌ها و دولت‌های دنیا واقعاً تعجب می‌کند که ایران چگونه در برابر این هجمه بسیار سنگین زمین نخورده است.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: عجیب است که یک نماینده جمهوری‌خواه آمریکا می‌گوید آزاد شدن ۶ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران مرا مریض کرد در این جمله دقت کنید که “مرا مریض کرد”! انسان چقدر باید کینه داشته باشد که با آزاد شدن پول خود ایران او مریض شود! این‌ها واقعاً در خصوص ایران مبتلی به جنون شده‌اند بوش پسر زمانی به ژاپن رفت و در پارلمان ژاپن مشت خود را محکم روی میز کوبید و گفت در دست ایران گرفتار و اسیر شده‌ایم.

وی با اشاره به تصویب “قانون مهسا” در کنگره آمریکا، اظهار کرد: از عجائب قدرت ملت ایران این است که پارلمان آمریکا قانون مهسا درست کرد تا نشان دهد که اولاً کدخدای دنیا ما هستیم و برای همه نسخه می‌نویسیم و ثانیاً ما قهرمان دفاع از حقوق انسان‌ها هستیم.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: اگر در دفاع از حقوق بشر و مخصوصاً حقوق زن راست می‌گویید چرا قانونی به نام شیرین ابو عاقله وضع نکردید؟ او خبرنگار فلسطینی الاصل با تابعیت آمریکایی بود و سال‌ها در فلسطین برای الجزیره کار کرده بود و اسرائیل در خیابان هنگام گزارش خبر با تیر مغز او را پودر کرد و به آن هم اکتفاء نکرد و در تشییع جنازه به جنازه او حمله کرد و افتضاح بسیار شرم آوری درست شد، آمریکا بارها گفته به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد و تا حال از ترس اسرائیل هیچ کاری نکرده است.

وی گفت: پلیس آمریکا بدون محاکمه هر سال ۷۰۰ نفر را می‌کشد، چرا ۷۰۰ نفر را گذاشته به یک نفر متمرکز شده‌اید؟ چند سال پیش کل آمریکا به خاطر مرگ وحشتناک مرد سیاه پوست به نام جورج فلوید توسط پلیس آمریکا به هم ریخت، چرا به نام او قانون وضع نمی‌کنید! تا پلیس آمریکا به حقوق بشر پایبند باشد من شخصاً تحمل نگاه به فیلم جورج فلوید که زیر زانوی پلیس آمریکا با ناله‌ای وحشتناک خفه می‌شود، ندارم جالب اینکه تا الان پلیس قاتل عقوبت نشده، همچنان که قاتلین شیرین ابوعاقله به جزای خود نرسیده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: اخیراً اسرائیل ۵ زن محتشم و محجبه فلسطینی را عریان و سگ‌های پلیس را به جان آنها انداخت و از آنها فیلمبرداری کرد، چرا به نام آنها قانون وضع نمی‌کنید؟ هزاران اف باد بر تعصّب!

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خطاب به کشورهای اروپایی و آمریکایی گفت: من از کشورهای اروپایی آمریکا و هم پیمانان آنها می‌پرسم این همه که شما در خصوص امنیت ایران سرمایه‌گذاری کردید و ملت ایران را با تمام توان به شورش دعوت کردید، آیا حساب کرده‌اید که اگر ملت ایران به نداء شوم شما لبیک نگفت شما چقدر خراب، مفتضح و بی‌آبرو خواهید شد؟ آیا حساب کردید با ناکامی شما در این قضیه چقدر بودجه شما هدر خواهد شد؟

وی ادامه داد: به ملت بزرگ ایران نیز می‌گویم خوب توجه کنید دشمن هیچ وقت با قیافه اصلی نمی‌آید، تا حال در هیچ جنگ نرم با قیافه اصلی نیامده است چون به مقصود خود نمی‌رسد پس مجبور است با شعار خیرخواهی و ادعای خدمت بیاید، یک جاسوس هیچ وقت نمی‌گوید که من جاسوس هستم، هر ملتی ادعای خیرخواهی دشمن خود را باور کند زمانی از خواب بیدار می‌شود که همه چیز خود را از دست داده است.

امام جمعه اردبیل افزود: ”اولین اشتباه آخرین اشتباه است” من از پشت شعارهای خیرخواهی آنها بوی وحشتناک خون می‌شنوم هر کسی قیافه اصلی آنها را ببیند قطعاً زهره‌اش می‌ترکد، قیافه اصلی آنها را در جنگ تحمیلی ببینید که ۲۲۰ هزار نفر از ما و ۲۸۰ هزار نفر از عراق کشته شد ما ۲۲۰ هزار نسل فاخر خود را از دست دادیم توجه کنید که دستور حمله را صدام نداد بلکه رامسفلد مقبور داد.

وی گفت: جنگ هشت ساله بعد از ورود رامسفلد به عراق شروع شد، قیافه اصلی انگلیس را در جنگ جهانی ببینید که با جمع کردن غلات، نصف ملت ما را کشت ما ۲۰ میلیون بودیم ۱۰ میلیون کشته شد اگر آنها کشته نمی‌شدند، ما الان ۱۶۰ میلیون بودیم یعنی خون ۸۰ میلیون ایرانی از دست انگلیس می‌چکد، باز حیاء نمی‌کند در کانال خبر رسانی خود برای ملت ایران خیرخواهی می‌کنند یعنی واقعاً و جداً قصد تحمیق ملت ما را دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اروپا چند نسل کشی بزرگ را مرتکب شده، یک مورد همین است که ذکر شد مورد دوم قتل عام هشت هزار نفر مسلمان در بوسنی در سربرنیتسا در برابر چشمان نیروهای حافظ صلح هلندی صورت گرفت و سرب‌ها آن زمان با جنازه مسلمان‌ها برای خودشان توالت درست کردند.

وی ادامه داد: اروپا باید در برابر این نسل کشی‌ها جواب‌گو باشد، قیافه اصلی آنها را در دادن مواد شیمیایی به صدام ببینید با بمب‌های شیمیایی غربی‌ها مخصوصاً آلمانی‌ها ۵هزار نفر در حلبچه در یک روز کشته شدند، بسیاری از جانبازان شیمیایی ما نتوانستند به زندگی ادامه بدهند و شهید شدند و آنها که مانده‌اند هر لحظه می‌میرند، توجه شود که ازهاق روح یک بار است ولی مرگ می‌تواند هزاران بار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اضافه کرد: قیافه اصلی غربی‌ها را در دادن بالاترین مدال افتخار و مدال شجاعت به فرمانده ناو وینسنس آمریکا ببینید که هواپیماهای مسافربری ما را بالای خلیج فارس ساقط کرد، آیا کشتن کودکان و زنان بی‌گناه مصداق شجاعت بود؟ اقدام مزبور آمریکا بزرگترین اهانت به ملت ما بود و حالا خیال می‌کند که ملت ما آن اهانت را فراموش کرده و با بی‌شرمی برای خیرخواهی آمده است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگر خطبه‌ها تصریح کرد: من برای تصویر شخصیت ملت بزرگ ایران یک مثال ذکر می‌کنم و بسیار مشتاقم که خبر این مَثَل به گوش آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برسد، حضرت سلیمان در سفرهای خود همیشه هدهد را برمی‌داشت و بدون او به سفرهای طولانی نمی‌رفت چون این پرنده کوچک قوی‌ترین چشم دنیا را دارد به حدی که می‌تواند از بالای آسمان آب را در زیر زمین ببیند! چشم ملت بزرگ ما قطعاً تیزتر از چشم هدهد است و به قول ضرب المثل آذری‌ها “پوست دشمن را در دباغ خانه می‌شناسد”.

وی با اشاره به آزاد سازی اخیر پول بلوکه شده ایران توسط آمریکا گفت: از عجایب عنایات خداوند متعال این است که در لحظاتی که برای دشمن ما بسیار حساس و حیاتی است، بایدن پول بلوکه شده ایران را آزاد کرد، پارلمان اروپا نیز در ضمن بیانیه‌ای منافقین را محکوم و آنها را خائن معرفی کرد، جمهوری‌خواه‌ها از این کار بایدن به شدت عصبانی هستند و دق می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تأکید کرد: جمهوری‌خواهان کنگره به بایدن حمله می‌کنند و می‌گویند تو در همان لحظه که ما می‌خواهیم ملت ایران را تحریک و از دولت ایران انتقام بگیریم ۶ میلیارد دلار پول ایران را به ایران برگرداندی، آنها می‌گویند این حرکت سیاسی است تا در انتخابات از حل روابط با ایران استفاده کنی چون حل شدن روابط با ایران بیشترین تأثیر را در انتخابات آمریکا دارد و لذا در مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری در آمریکا بیشترین مباحث به ایران اختصاص پیدا می‌کند، جمهوری‌خواه‌ها بایدن را تحت فشار گذاشته‌اند تا اعلام بکند برجام مرده است ولی بایدن گفته هیچ وقت اعلام نخواهم کرد که برجام مرده است.

وی با تشریح واکنش جمهوری خواه‌ها در کنگره آمریکا در رابطه با رویکردهای بایدن در مواجهه با ایران، خاطرنشان کرد: جمهوری خواه‌ها بایدن را متهم می‌کنند که یک توافق غیر علنی با ایران کرده که ایران تقابل کمتر با آمریکا داشته باشد و بایدن از شدت تحریم‌ها بکاهد، به همین جهت دولت بایدن تصمیم گرفته چند بانک مهم را از دایره تحریم خارج کند، بایدن معتقد است که برجام بدیل ندارد و گزینه دیگری در برابر ایران وجود ندارد نه معاهده جدید ممکن است نه حمله نظامی کارساز است و نه تشدید تحریم‌ها.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآور شد: همه این برکات نتیجه مقاومت و بصیرت ملت بزرگ ما در اثر توکل بر خداوند است، این وعده حتمی خداوند است که ”وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیز” (و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است.).

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha