دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه / امام جمعه موقت تبریز گفت: تلاش آمریکا برای اختلاف افکنی مذهبی و جدایی شیعه و سنی بی‌فایده است و شیعه و سنی پیروان حضرت محمد مصطفی (ص) هستند و در جای جای کشور با محبت کنار هم زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری اصل امام جمعه موقت تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار داشت: استکبار جهانی میلیون‌ها دلار هزینه کرده تا آقایی خود را بر جهان تحمیل کند و خیلی از کشورها را با خود همراه کرده، اما جمهوری اسلامی ایران مقاومت در برابر امریکا را رهبری می‌کند و هر روز قوی‌تر می‌شود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه تمام مستضعفان جهان چشم به این انقلاب و این مقاومت دارند، اظهار کرد: حمله نظامی زمانی یکی از گزینه‌های ـمریکا بود اما اکنون گزینه جنگ را کنار گذاشته اند، چون می‌دانند اگر جسارتی کنند تمام پایگاه‌هایشان در منطقه از بین می‌رود.

وی اظهار کرد: عقب نشینی آمریکا در مورد جنگ نظامی تا جایی است که وزیر دفاع آمریکا هم طرح پیشنهاد حمله به ایران در زمان ریاست جمهوری ترامپ را منکر شده است.

حجت الاسلام مطهری اصل، با بیان اینکه شیوه بحران سازی آمریکا، سست کردن اعتقادات مردم و اختلاف اندازی قومی، مذهبی و جنسیتی است، متذکر شد: اقوام ایرانی صدها سال است برادرانه و با وحدت کنار هم زندگی می کند و توطئه دشمن در این زمینه تا کنون بی‌اثر بوده و باز هم بی‌نتیجه خواهد بود.

وی تلاش آمریکا برای اختلاف افکنی مذهبی و جدایی شیعه و سنی را بی‌فایده دانست و اظهار کرد: شیعه و سنی پیروان حضرت محمد مصطفی(ص) هستند و در جای جای کشور با محبت کنار هم زندگی می‌کنند.

امام جمعه موقت تبریز در خصوص راهبرد سوم آمریکا برای بحران سازی در کشورمان از طریق اختلاف جنسیتی هم گفت: دشمن در حالی شعار «زن، زندگی؛ آزادی» را مطرح کرد که زنان ما می‌دانند اسلام جایگاه ویژه‌ای برای زن در جامعه و خانواده قائل است و انقلاب اسلامی هم موجب ارتقای نقش زن در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه اسلام به زن عزت و احترام داده است، گفت: این در حالی است که غرب به دنبال هرزه کردن زنان است و زن را خوار و ذلیل می‌خواهد.

حجت الاسلام مطهری اصل خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای از سیاسیون و روشنفکرنماها هم در داخل کشور با ساز آمریکا همراهی می‌کنند و هیزم به آتش دشمن می‌ریزند.

وی با اشاره به فرارسیدن ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی، یادآور شد: هر گونه هنری و ادبی که در راستای حق و حقیقیت باشد، مورد تائید اسلام است و درصورتی که فاقد این ممیزه باشد باطل است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: استاد شهریار متعهد و متعصب به تشیع، ولایت و وطن بود و شعرهای دلنشینی دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha