یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر با اشاره به حریص بودن پیامبر بر هدایت مردم، گفت: باید نسبت به کسانی که تحت تاثیر تبلیغات دشمن هستند بی تفاوت نباشیم و با مهربانی دست آنها را بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه بندر دیّر در خطبه‌های نمازجمعه این شهر، با تسلیت ایام ارتحال پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار داشت: اخلاق نیکو، نرم خویی و مهرورزی پیامبر، افراد را گرد ایشان جمع می‌کرد.

وی، یکی از ویژگی‌های پیامبر را سخت بودن مشکلات مردم برای ایشان دانست و افزود: ما هم با تأسی از پیامبر باید درد و مشکل مردم را مشکل خود بدانیم و برای رفع مشکل مردم قدم برداریم.

امام جمعه دیّر با اشاره به حریص بودن پیامبر بر هدایت مردم، بیان کرد: باید نسبت به کسانی که تحت تأثیر تبلیغات دشمن هستند بی‌تفاوت نباشیم و با مهربانی دست آنها را بگیریم.

وی تأکید کرد: خوش خُلقی، حلم و بردباری، رسیدگی به قوم و خویش، محبت به برادران دینی، استقامت در مسیر حق، جلوی خشم خود را گرفتن، عفو و انصاف داشتن نسبت به دیگران از ویژگی‌های افرادی است که از نظر اخلاقی به پیامبر شبیه‌تر هستند.

حجت الاسلام حسینی، با تقدیر از موکب‌داران و شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین در کشور عراق، ادامه داد: خدا را باید شاکر باشیم که نعمت محبت اهل‌بیت را در دل‌ها قرار داده و این حضور حماسی مردم در پیاده‌روی اربعین خنثی کننده توطئه دشمن و باعث گسترش معارف اصیل شیعه و فرهنگ علوی و حسینی در همه جهان خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای بررسی دلیل صلح امام حسن مجتبی(ع) باید شرایط را در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: با توجه به آمیختگی حق و باطل و بی‌بصیرتی مردم آن زمان، اگر امام حسن(ع) با آن یاران اندک با معاویه می‌جنگید در آن شرایط نتیجه‌ای نمی‌گرفت و این صلح باعث افشا شدن چهره معاویه و فراهم شدن زمینه قیام حسینی شد.

خطیب جمعه دیّر با اشاره به حادثه تلخ زلزله و سیل در دو کشور مسلمان مراکش و لیبی، گفت: مردم این دو کشور با دشواری‌های زیادی روبه رو هستند که ما به خانواده‌های مصیبت دیده تسلیت گفته و ابراز همدردی می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدار مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: شناسنامه و چهره حقیقی مردم و علمای استان سیستان و بلوچستان برخلاف چیزی که دشمن القا می‌کند، شناسنامه بسیار زیبایی است و وحدت و همدلی و تقدیم شهید در دفاع مقدس و شهید امنیت در آن دیده می‌شود.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه ملت‌ها و دولت‌های منطقه نباید از قافله تحولات عقب بمانند، افزود: ضعیف شدن قدرت‌های استکباری و ظهور قدرت‌های جدید منطقه‌ای از خطوط اصلی این تحول است.

وی با تأکید بر افول آمریکا در همه عرصه‌ها، ابراز کرد: در اروپا وضعیت بهتر از این نیست و اخیرا شاهد هستیم کشورهای آفریقایی خود را از زیر یوغ استعمار فرانسه آزاد می‌کنند.

امام جمعه دیّر، با تأکید بر لزوم هوشیاری مردم و مسئولین در برابر نقشه‌های دشمنان، بیان کرد: آمریکا نه تنها برای کشور ما بلکه همه کشورهای منطقه برنامه دارد و به دنبال بحران سازی در ایران از طریق اختلافات قومیتی، تفاوت‌های مذهبی، مسئله جنسیت و زن است که سال گذشته روی همین موضوع متمرکز شد.

وی با اشاره به سالگرد اغتشاشات سال گذشته، یادآور شد: دشمن سال قبل با تمام توان به میدان آمد و جنگ ترکیبی شامل جنگ امنیتی، رسانه‌ای، اقتصادی و فرهنگی به راه انداخت تا ایران را به سوریه تبدیل کند اما شکست خورد و الان هم دنبال همین موضوع است.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: با بیداری و هوشیاری ملت ایران و وضعیتی که برای منافقین در آلبانی پیش آمده، دشمن نمی‌تواند کاری کند البته به شرطی که ما هوشیار باشیم و نقشه‌ها و اهداف دشمن را بشناسیم.

وی با بیان اینکه انسان باید موقعیت شناس و وقت شناس باشد و نباید در تریبونی که در اختیار دارد به گونه‌ای سخن بگوید که دشمن از گفته او به نفع خودش بهره برداری کند، اظهار کرد: اگر مراقب باشیم، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

خطیب جمعه دیّر عنوان کرد: دشمن، وحدت و امنیت ملی ما را هدف قرار داده و لذا باید تلاش کنیم وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha