جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام غروی

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: دیدار رهبری با مردم سیستان و بلوچستان در واقع جلسه دفاع رهبری از مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در برابر دشمن و باطل کردن تصاویر غلط از این منطقه در افکار عمومی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان با اشاره به سالروز شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: امام رضا (ع)؛ فرهنگ‌بان نهضت عاشورا است و باید فرهنگ بانی نهضت عاشورای حسینی علیه‌السلام را یکی از بزرگ‌ترین برکات وجود مبارک حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام دانست.

وی ادامه داد: در بیانات گوهربار آن حضرت روایاتی وجود دارد که مربوط به اقامه عزا و فرهنگ عزاداری برای سید و سالار شهیدان علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام غروی تأکید کرد: اینکه طاغوت در همه ادوار حیات خبیثه خود به دنبال خاموشی نور الهی امام حسین علیه‌السلام است، چیز عجیبی نیست؛ زیرا وجود مبارک سیدالشهدا، یاد و نام أحلی من العسل آن حضرت و عزاداری برای مصائب جان‌گداز ایشان، یعنی زنده‌بودن خط طاغوت‌ستیزی و ظلم ناپذیری و مبارزه برای تحقق اهداف قیام حسینی علیه‌السلام.

وی در خطبه‌های دوم نمازجمعه به دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: این دیدار در واقع جلسه دفاع رهبری از مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در برابر دشمن و باطل کردن تصاویر غلط از این منطقه در افکار عمومی بود.

حجت‌الاسلام غروی تأکید کرد: مهم‌ترین سؤال این است که رهبری برای همه فعالین داخل و خارج از سیستان و بلوچستان در موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی و حتی اقتصادی چه نقشه راه و چارچوب رفتاری راهبردی تعیین کردند.

وی بیان داشت: به نظر می‌رسد که مهم‌ترین این موارد به شرح ذیل است:

الف: مقابله با القای تصویر غلط از سیستان و بلوچستان.

ب: توجه دادن به نقشه کلان دشمن در جهت سوریه‌سازی ایران، به‌هم‌زدن وحدت و امنیت ملی.

ج: پرهیز از هر نوع اقدام و غفلت که موجب خوشحالی و یا تکمیل جدول و نقشه دشمن می‌شود.

د: کنارگذاشتن همه اختلافات مذهبی، سیاسی، گروهی و قومی پای منافع ملی و ملت ایران.

ه: توجه دادن مجدد همگان به مصوبات راهبردی سال ۸۱ رهبری درباره سیستان و بلوچستان.

امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به وقوع زلزله در دو کشور مسلمان ابراز داشت: همان گونه که استحضار دارید، ده‌ها هزار نفر از برادران و خواهران مسلمانمان در دو کشور مراکش و لیبی با وقوع دو حادثه مهیب زلزله و سیل، کشته و مجروح و آواره شده‌اند و مردم این دو کشور اسلامی با صدمات و دشواری‌های فراوانی روبرو هستند.

وی بیان داشت: ضمن ابراز همدردی با مردم این دو کشور و عرض تسلیت به بازماندگان جان‌باختگان این حوادث ناگوار از مجامع بین‌المللی و خصوصاً گروه‌های جهادی کشورمان درخواست داریم برای امدادرسانی به مردم زجرکشیده این دو کشور تلاش خود را بکنند و ما هم در حد توانمان آماده کمک هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha