یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: این شیعیان هستند که خط اسلام اصیل را حفظ کردند و لذا شیعیان امروز باید نقش خود را در بیداری اسلامی ایفا کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه گفت: حمله ای که در فرودگاه بین المللی نجف به یک کارمند عراقی توسط یک زن عراقی در پی درخواست رعایت حجاب از وی رخ داد و در اینجا برخی می خواستند این موضوع را با گرایش ملی گرایانه علیه کشورهای همسایه در رسانه ها منتشر کنند.

وی افزود: ما از ایفای وظیفه اعتقادی این کارمند تشکر کردیم و از اداره فرودگاه هم به خاطر انتشار اطلاعیه ای در این خصوص که باعث سکوت رسانه های مخالف شد، تشکر کردیم.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: مذاکرات صلح عربستان و یمن پس از ۹ سال جنگ باید به نتایجی منجر شود که نیروهای سعودی را از یمن خارج کند، شورای نظامی عربستان را منحل نماید و موضوع را از طریق انتخاباتی که در آن سرنوشت مردم مشخص می شود به مردم یمن ارجاع دهد و باید خسارات وارد شده به مردم یمن در این مدت جبران شود.

وی در بخشی از سخنان خود، در خصوص وضعیت منطقه و حضور نیروهای آمریکایی اینگونه بیان داشت: تقویت حضور نیروهای آمریکایی در منطقه موضوعی است که باعث ایجاد شک و نگرانی در منطقه می شود، به ویژه پس از اظهارات بایدن به یک روزنامه نگار زن مبنی بر اینکه ما حق داریم هر کاری که می خواهیم انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به سالگرد رحلت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و آنچه بر ایشان گذشت، اشاره کرد و گفت: اتفاقی که افتاد دو کودتا بود، اولی کودتای سیاسی بود که در آن حکومت دزدیده شد و دومی کودتای اعتقادی، فرهنگی و مذهبی بود که حضرت رسول اعظم (ص) را متهم به هذیان کردند.

وی افزود: این شیعیان هستند که خط اسلام اصیل را حفظ کردند و لذا شیعیان امروز باید نقش خود را در بیداری اسلامی ایفا کنند.

خطیب جمعه نجف اشرف از اقدام آستان مقدس حسینی در هزینه ۱۴ میلیارد دینار عراقی برای مداوای بیماران در زیارت اربعین قدردانی کرد.

وی در خصوص بحران اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: اختلافات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان بر سر کرکوک و بودجه باید در داخل و بدون توسل به آمریکایی ها حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در مورد انتخابات شوراهای استانی بیان داشت: دولت عراق و ائتلاف دولتی تصمیم گرفتند که انتخابات را در تاریخ مقرر بدون تاخیر در ۲۸ دسامبر سال جاری برگزار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha