شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی فر، با اشاره به رشد بیش از ۲۰ درصدی ورودی های حوزه های علمیه در سال جاری نسبت به سال گذشته در سراسر کشور گفت: پذیرش امسال از نظر کمّی و کیفی نسبت به سال گذشته در کل کشور ۲۰ درصد افزایش داشته است و در استان سمنان تقریبا نزدیک ۲۵ درصد افزایش داشتیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر ابراهیمی فر در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ حوزه علمیه استان سمنان، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) سمنان با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: از آثار و برکات زیارت اربعین بصیرت افزایی و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در جامعه است که بحمدالله این امر هر سال نسبت به سال گذشته آن در حال رشد و افزایش است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به فراخوان ضد انقلاب برای تجمع در شهرهای کشور تصریح کرد: شما دیدید که مردم چطور به فراخوان دشمنان جواب دادند و دشمنان را ناکام و ناامید کردند و دشمن همواره خواب توطئه نسبت به ایران را می بیند اما به برکت اهل بیت (ع) نقشه های دشمن همواره با شکست مواجه می‌شود.

وی با اشاره به واقعه لَیلَةُ المَبیت در ماه ربیع الاول افزود: یکی از فضائل امیرالمومنین مسئله لَیلَةُ المَبیت است و لیلة المبیت یادآور ایثار و شجاعت علی علیه السلام است و روز فداکاری ایشان نسبت به پیامبر اسلام(ص) است و ما نیز باید درس ایثار و فداکاری و از خودگذشتن در ره اعتلای اسلام و حوزه های علمیه را از امیرالمومنین(ع) یاد بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی فر، با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان سمنان خاطرنشان کرد: از اینکه فرصت و توفیق تحصیل در حوزه نصیب ما شده را قدر بدانیم و این فرصت نصیب هر کسی نمی‌شود و بهار تحصیل و تهذیب و تحقیق در حوزه های علمیه با پایان یافتن تعطیلات تابستانی در حال عطر افشانی است و باید با شور و نشاط و جدیت و جهد و رغبت دروس حوزوی را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه «جهد» هر تلاشی را نمی گویند، گفت: جهاد از ماده همین جهد است، جهد زمانی است که جلوی انسان موانع باشد، اگر مسیر همراه با مشکلات و موانع و مشکلات غیر عادی باشد انسان نیاز به جهد دارد، جهد یعنی تلاش با کوشش فراوان. این تلاش و کوشش باید چاشنی آن میل و رغبت باشد، انسانی که دارای جهد است برای رسیدن به آن مقصود و منظور در علم رنج تمام مشقت ها را به جان می‌خرد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان، با بیان اینکه رمز موفقیت و ماندگاری و برکت کار ما اخلاص است، تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند که «مَنْ تَعَلَّمَ اَلْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ، دُعِیَ فِی مَلَکُوتِ اَلسَّمَاوَاتِ عَظِیماً فَقِیلَ تَعَلَّمَ لِلَّهِ وَ عَمِلَ لِلَّهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ؛هر که برای خدا علم را بیاموزد و بدان عمل کند و بدیگران بیاموزد در مقام‌های بلند آسمان‌ها عظیمش خوانند و گویند: آموخت برای خدا، عمل کرد برای خدا، تعلیم داد برای خدا.» آنچه که مهم است و اهمیت دارد این است که انسان مربی و عالم ربانی باشد و بتواند تربیت کند، و این با این حدیث محقق می‌شود.

وی با اشاره به رشد بیش از ۲۰ درصدی ورودی های حوزه های علمیه در سال جاری نسبت به سال گذشته در سراسر کشور گفت: پذیرش امسال از نظر کمی و کیفی نسبت به سال گذشته در کل کشور ۲۰ درصد افزایش داشته است و در استان سمنان تقریبا نزدیک ۲۵ درصد افزایش داشتیم. با این نامهربانی ها و بعضاً برخی از جسارت‌هایی که از سوی رسانه های معاند و دشمنان علیه انقلاب و نظام و روحانیت اتفاق افتاد نتیجه معکوس شد و استقبال از حوزه های علمیه بیشتر شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی فر، با بیان اینکه فعالیت دو رشته از سطح سه در سمنان آغاز شد، گفت: امسال پذیرش سطح سه رشته مشاوره در مدرسه علمیه بسطام و سطح سه تبلیغ در حوزه کودک و نوجوان در مدرسه علمیه سمنان داشتیم و فعالیت این رشته ها از امسال شروع می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha