شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یادواره شهدای همنام امام رضا(ع)

حوزه/با حضور مسئولین استان قم، از خانواده شهید محمد رضا شفیعی به عنوان شهیدِ شاخص همنام امام رضا علیه السلام تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همزمان با پایان ماه صفر و در عصر شهادت امام رضا علیه السلام، مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره مردمی حدیث عشق و اولین یادواره شهدای همنام امام رضا علیه السلام- استان قم، در منطقه بنیاد قم برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال خوب خانواده‌های معظم شهدا و عموم ارادتمندان به ساحت مقدس اهل‌بیت علیهم‌السلام و شهدا همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی مبلغ در عرصه بین الملل با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و خون مطهّر شهیدانِ والامقام، مراسمات و محافل معنویِ باشکوهی همچون: حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین، پیاده‌روی مشهد مقدّس، دعای عرفه و... و. برپا می‌شود و باید قدر این شور باشکوه را دانست.

وی با بیان برخی از تجاوزها و ظلم‌هایی که دشمنان ملّت، در حق ایران اسلامی روا داشتند، گفت: امروز آمریکایی‌ها تازه متوجه شده‌اند که قدرت جمهوری‌ اسلامی ایران، قدرتی است متّکی به خداوند متعال و
پشتیبانی مثل امام مهدی ارواحنافداه دارد.

رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین به نعمت ولایت و ولی فقیه اشاره کرد و افزود: ما باید خیلی خداوند متعال را شاکر باشیم که وصل به مکتب ولایت و امامتیم، باید خداوند را شکر کنیم که ولی‌ فقیه‌ی داریم که همچون امام راحل، شجاع و با تقواست و ملّت را به سوی سعادت و پیروزی رهبری می‌کند.

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام علی امین، به بیان سیره و خاطرات شهیدانِ همنام امام رضا علیه السلام پرداخت.

اجرای سرود "شفیع دلها" توسط گروه سرود رایه‌الهدی، و حضور خادمیاران رضوی که همراه خود، پرچم مطهر حرم امام رضا علیه‌السلام را آورده بودند، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان این مراسم که با حضور محسن محرری (رئیس شورای اسلامی شهر قم)، سردار محمد رضا موحد (فرمانده سپاه استان قم)، حجت‌الاسلام والمسلمین نارویی (معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم)، نرجس نیازمند (عضو شورای اسلامی شهر قم) و دیگر مسئولین برگزار شد، با حضور سرکار خانم شفیعی (خواهر شهید محمد رضا شفیعی)، از این شهید بزرگوار به عنوان شهید شاخص همنام امام رضا علیه السلام، تجلیل شد.

"چهارمین سوگواره مردمی حدیث عشق" و اولین یادواره شهدای همنام امام رضا علیه‌السلام - استان قم، به همّت گروه جهادی شهید محمد رضا شفیعی و با مساعدت نهادهای فرهنگی، در دهه آخر ماه صفر، عصرها شنبه در بلوار شهید کریمی، جنب بوستان نغمه، برگزار شد.

گفتنی است بسیجی شهید محمد رضا شفیعی سال ۱۳۶۵ در اسارتگاه رژیم بعث عراق به شهادت رسید و پیکر مطهرش معجزه‌وار، پس از ۱۶ سال، به صورت سالم به میهن اسلامی بازگشت و در نهایت در گلزار شهدای علی بن جعفر علیه‌السلام - قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha