یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وزیر

محمد مهدی اسماعیلی گفت: امضای تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد با بنیاد برکت اقدامی در جهت خدمت رسانی بیشتر به اهالی فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۲۷ شهریور برگزار شد. در این تفاهم نامه اشتغال زایی و توسعه کسب و کارهای فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

در آغاز جلسه جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی همه دستگاه‌ها در خدمت رشد کشور هستند، بیان کرد: وزارت ارشاد تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و هنر انجام می‌دهد این سعی و کوشش وظیفه ماست. یکی از اقدامات ارشاد، آموزش ۱۰۰ هزار هنرجو در مناطق محروم کشور است؛ این رقم در ۱۵ استان شکل گرفته و قابل افزایش است.

وی ادامه داد: امکانات ما محدود است و توانایی لازم را برای رشد در سراسر کشور نداریم و همکاری با بنیاد برکت قدمی در جهت بالا رفتن ظرفیت‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر است. در وزارت ارشاد توجه به اقتصاد هنر یکی از تأکیدات همیشگی بوده است هرچند از گذشته صندوق هنر تلاش کرده به مسئله اقتصادی هنرمندان توجه کند. اوایل مهرماه کلنگ شهر هنر برای اهالی هنر و رسانه به منظور تامین مسکن زده خواهد شد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: به اهالی رسانه می‌گویم که ما در دولت وظیفه‌ای جز رشد فرهنگ و هنر نداریم و این امر را هم تکلیف خود می‌دانیم حضور بنیاد برکت قدمی در جهت رشد یاری رسانی اقتصادی ارشاد به اهالی هنر است قدم نخست هم ایجاد ۳۰۰۰ کسب و کار خواهد بود که در آینده رشد خواهد داشت.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت نیز در ادامه جلسه بیان کرد: از وزارت ارشاد به ویژه وزیر محترم برای داشتن نگاه درست اقتصادی کمال تشکر را دارم. امضای این تفاهم نامه قدمی در جهت همافزایی بیشتر با اهالی فرهنگ و هنر است تا خدمت‌گزاری به شکل بهتری انجام شود. این تفاهم نامه بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آنها آموزش فرهنگی و هنری است. هنر باید با کسب و کار گره خورد تا رشد اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز دغدغه جامعه فرهنگی است که یکی از آنها موضوع حجاب و پوشاک اسلامی است. برای رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه، باید به امر اقتصاد توجه ویژه داشت. فرهنگ و هنر جدا از اقتصاد نیست برای همین همان گونه که وزیر فرمودند با تشکیل ۳۰۰۰ موقعیت کسب و کار تلاش داریم ارتباط اقتصاد و فرهنگ و هنر را ریشه‌ای‌تر کنیم.

محمود سالاری معاون هنری وزارت ارشاد هم اظهار کرد: تلاش آقای دکتر اسماعیلی و آقای ترکمانه ۱۰ این طرح به هیچ وجه تبلیغی و مادی نیست بلکه در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب قدم‌های لازم برداشته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha