یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه تریبون نماز جمعه را تریبون عدالت خواهی عنوان کرد و گفت: اگر نماز جمعه عدالت محور نباشد، فلسفه وجودی خود را از دست خواهد داد چرا که سیاست نماز جمعه بر آن است که جامعه را به سمت عدالت سوق دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه بخش جوکار، با اشاره به اینکه مشکلاتی در حوزه زیر ساختی در این بخش وجود دارد، اظهار داشت: لازم است تا مسئولان نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌های موجود در این عرصه توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه جا به جایی ائمه جمعه یک امر طبیعی است، یادآور شد: این تریبون، امانتی در دستان ما و همانند مسئولیت‌هایی که در اختیار مسئولان است باید به درستی از آن برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

امام جمعه همدان، افزود: اگر غیر از این مسئله به تریبون نماز جمعه و مسئولیت‌ها نگاه کنیم می‌توان گفت باخته‌ایم و فریب خورده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در نظام مقدس اسلامی مردم اصل هستند، اظهار کرد: اصل رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم و تأمین مصالح و خواسته‌های مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه برگزاری میزهای خدمت، همه ابزاری برای خدمت به مردم است، یادآور شد: فارغ از اختلاف نظرها و سلایق که داریم همه ما مردم این کشور هستیم و باید وحدت خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه در کنار مسئولین به دنبال حل مشکلات مردم است، اظهار کرد: اگر نقدی در این تریبون مطرح می‌شود، نقد همراه با اعتماد و مطالبه منطقی و عقلانی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه دولت در حال تلاش برای گره‌گشایی و رفع مشکلات است، خاطرنشان کرد: دولت دغدغه رفع مشکلات مردم را دارد، اما مشکلات زیادی روی هم انباشته شده که رفع آن زمان بر است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه می‌دانیم هر جا مسئولان تلاش می‌کنند حمایت کنیم، اظهار کرد: البته ضعف‌هایی نیز در مسائل اقتصادی و معیشت روزمره مردم وجود دارد که دولت باید برای آن برنامه ریزی کند و امیدواریم این کارها اثرات خود را در بازار و زندگی روزمره مردم بگذارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، در ادامه با تأکید بر اینکه تریبون نماز جمعه، محلی برای انتقال مطالبات و حرف مردم به مسئولان است، گفت: اگر این مطالبات به حق مردم از این تریبون بیان نشود، دیگران از ضعف‌ها سو استفاده می‌کنند که منجر به بعضی از مشکلات می‌شود.

وی تریبون نماز جمعه را تریبون عدالت خواهی عنوان کرد و یادآور شد: اگر نماز جمعه عدالت محور نباشد، فلسفه وجودی خود را از دست خواهد داد چرا که سیاست نماز جمعه بر آن است که جامعه را به سمت عدالت سوق دهد.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: نماز جمعه باید عدالت را به گفتمان عمومی تبدیل، مسئولان را نسبت به عدالت حساس و برای تحقق آن در جامعه تلاش کند.

وی با تقدیر از خدمات حجت الاسلام امیدی به عنوان امام جمعه در بخش جوکار، برای حجت الاسلام آقا میری به عنوان امام جمعه جدید این بخش آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha