سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آغاز سال تحصیلی مدرسه حجتیه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه به موضوع بی حجابی ها در کشور اشاره نمود و با بیان این که امیدواریم بساط بی حجابی از کشور جمع شود، اظهار داشت: تمام مقصد ما مکتب ماست و قله را باید اقامه دین در تمام سطوح قرار دهیم. دنیای استکبار با دین ما مخالفت دارد و هدفش تضعیف دین در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید احمد خاتمی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه، المصطفائیان را پیام آوران گفتمان اسلام ناب در گستره بین المللی دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن اشاره به ویژگی‌های بارز مجتمع آموزش عالی فقه، با بیان این که بسیاری از بزرگان و علما در این مدرسه تحصیل نموده اند، به تبیین برخی از خاطرات علما و فرهیختگان حوزه در این مدرسه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در تمام سطوح خود، یک سخن دارد و آن کلمه دین است، اظهار داشت: حوزه های علمیه رسالت پاسداری از دین در سطوح مختلف، اعم از آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... را بر عهده دارند.

آیت الله خاتمی فقاهت در دین و پژوهش در آموزه های دینی را نخستین وظیفه و رسالت تمام متدینین دانست و با بیان این که واژه تفقه به معنای فهم عمیق است، اظهار داشت: آموزه دینی، مجموعه ای از علوم دینی اعم از اعتقادات، اخلاق، تفسیر قرآن، فقه، اصول و ... است؛ لذا مراد آیات الهی در رابطه با تفقه، تفقه در تمام علوم دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری فقه را وادی ترسیم سبک زندگی دینی تفسیر نمود و با تأکید بر اینکه طلاب المصطفی باید بیش از دیگر طلاب از فرصت‌ها و ظرفیت‌های تفقه در دین استفاده نمایند، اظهار داشت: ماندن بزرگان حوزه های علمیه در قم مطلوب نیست؛ لذا حضور طلاب فرهیخته در میان آحاد مردم و نشر معارف ناب الهی در سطوح مختلف اجتماعی از مهمترین رسالت‌های طلاب است.

وی به نقش تبیینی حوزه های علمیه در گستره بین المللی اشاره و حضور در متن مردم و بیان شیرینی های معارف دینی، اخلاقی و اعتقادی را بسیار مهم ارزیابی نمود و تصریح کرد: امام صادق علیه السلام به خوبی بیان نموده‌اند که مردم اگر زیبایی‌های کلام ما را درک کنند، از ما تبعیت خواهند نمود.

آیت الله خاتمی ضمن اشاره به فرازهایی از آیات سوره شورا، اقامه دین را رسالت سنگین تمام متدینان توصیف کرد و اظهار داشت: تفقه در دین به معنای تبیین و تفسیر و انذار است، تا دین در جامعه اقامه شود.

عضور شورای عالی حوزه های علمیه به معانی گسترده اقامه دین اشاره و نماز را جلوه دینداری فرد و جامعه دانست و گفت: انحصار رسالت دین در آباد کردن آخرت است، اندیشه صهیونیستی برای مقابله با اسلام راستین است. در هر منطقه‌ای که هستیم، به هر میزانی که می توانیم، باید اقیموا الدین باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع بی حجابی ها در کشور اشاره نمود و با بیان این که امیدواریم بساط بی حجابی از کشور جمع شود، اظهار داشت: تمام مقصد ما مکتب ماست و قله را باید اقامه دین در تمام سطوح قرار دهیم. دنیای استکبار با دین ما مخالفت دارد و هدفش تضعیف دین در جامعه است.

آیت الله خاتمی استقامت و پایداری را مهمترین کلیدواژه دین در انجام رسالت ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: صبر از دیگر کلیدواژه های قرآنی است که تأکیدات بسیاری بدان صورت گرفته است.

تفقه، انذار و اقامه دین مهمترین رسالت طلاب و متدینین است / تمام مقصد ما مکتب ماست

تفقه، انذار و اقامه دین مهمترین رسالت طلاب و متدینین است / تمام مقصد ما مکتب ماست

تفقه، انذار و اقامه دین مهمترین رسالت طلاب و متدینین است / تمام مقصد ما مکتب ماست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha