شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، گفت: تحقیقات و مقالات و رسالات حوزویان را باید به سمت نیازهای جامعه و مخصوصا رفع مشکلات و نیازهای جامعه زنان هدایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی روز گذشته در آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران استان یزد با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر کشور و استان به همه طلاب، اساتید، مدیران و کارکنان حوزه علمیه، اظهار داشت: این امنیتی که امروز داریم مرهون دفاع مقدس و ایثار رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی به روایتی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: در اول کتاب جامع المقدمات آمده است: «أوّلُ العلم مَعرفةُ الجَبّار و آخرُ العلم تَفویضُ الأمر الیه» اول و سر آغاز علم، شناخت خداوند جبّار و سرانجام آن، واگذاری امور به اوست.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، ادامه داد: در سوره غافر آیه ۴۴ نیز می‌خوانیم «وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ؛ و کارم را به خدا می‌سپارم، خداست که به [حال] بندگان [خود] بیناست.» که منظور از تفویض، در این‌جا، همان ایمان و اعتقاد قلبی و تسلیم است، اعتقاد به این‌که همه امور به دست خداوند جبار است و حکومت و فرمانروایی مطلق از آن او می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، با اشاره به اهمیت بحث توحید و اعتقادات، تصریح کرد: باید پایه‌های اعتقادی خود و جامعه را تقویت کنیم تا از آسیب‌ها در امان بمانیم و بتوانیم با ایمان کامل و خیال راحت، امورمان را به خدا واگذار کنیم.

وی از اجرای مقطع سه حوزوی (ارشد) در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) برای اولین بار خبر داد و با اشاره به ۱۷ مدرسه سطح دو (کارشناسی) و ۴ مدرسه سطح سه (ارشد) و ۲ مدرسه سطح ۴ (دکترا)، یادآور شد: هم اکنون دو هزار و ۶۰۰ طلبه در سه سطح در حال تحصیل هستند و ۷۰۰ نفر نیز ثبت نام جدید داریم که بعد از گزینش نهایی و مشخص شدن تعداد قبولی آنها بر آمار فوق افزوده خواهد شد و ۲۶۰ استاد هم کار تعلیم و تربیت آنها را بر عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، آمار مقالات، پایان نامه‌ها و تحقیقات پایانی طلاب حوزه علمیه خواهران استان را تا کنون دو هزار و ۷۲۸ عدد بیان کرد و گفت: یکی از افتخارات بانوان ایران اسلامی، افزایش سطح سواد و معرفت دینی و علمی آنها پس از انقلاب اسلامی در مقایسه با پیش از انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، خاطرنشان کرد: فعالیت خواهران طلبه در همه عرصه‌ها پیشرفت خوبی داشته و قابل تقدیر است، اما نباید به وضع موجود قانع باشیم بلکه همواره باید نیازهای جامعه را رصد کنیم و برای رفع آن تلاش کنیم، زیرا استان یزد یکی از استان‌های برتر در زمینه وجود استعدادهای درخشان در بین استان‌های کشور است.

وی تأکید کرد: تحقیقات و مقالات و رسالات حوزویان را باید به سمت نیازهای جامعه و مخصوصا رفع مشکلات و نیازهای جامعه زنان هدایت کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha