شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: روی کاغذ و میز تئوریسن‌ها، راهبرد مدیریت جهان مفروض نبود که یک کشور این محاسبه ریشه دار را به هم بزند اما انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی وارد شد و این محاسبه را کاملا دچار گسست کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، با گرامیداشت این ایام، اظهار داشت: حماسه دفاع مقدس در تاریخ ایران، منطقه و جهان دارای جایگاه بسیار مهمی در ابعاد مختلف است.

امام جمعه بوشهر افزود: انقلاب اسلامی ایران تحول عظیمی در جهان ایجاد کرد، جهانی که به دو بلوک بزرگ شرق و غرب تقسیم شده بود و هر بلوک هم سرکرده‌های خاصی به‌عنوان ابرقدرت داشت و کشورهای اقماری که در شرق و غرب بودند کاملا از حیث راهبرد نظامی به عنوان قدرت نظامی محسوب می‌شدند، یعنی اگر کشوری قصد داشت در حوزه نظامی دارای عدد محاسبات نظامی شود، یا باید جزو بلوک شرق می‌بود یا غرب.

وی با بیان اینکه طراحی، برنامه و اهداف تحت سیطره راهبران آن دو بلوک در عرصه نظامی بود و جایی برای دیگر کشورها وجود نداشت، اظهار کرد: در عرصه سیاسی نیز همین دسته بندی وجود داشته و کشور مستقل سیاسی مفروض نبود و کشورهای غیر متعهدی که بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شده بودند هم آرام آرام ماهیت غیر متعهد بودن خود را از دست دادند و بسیاری از آنها در همین منظومه محاسباتی تقسیم جهان به دو ابرقدرت شرق و غرب، قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز کرد: در عرصه اقتصادی و امنیت، علم و فناوری و فرهنگی هم جهان را به دو بلوک فرهنگ غرب و شرق تقسیم کرده بودند، فرهنگ غرب با نگاه فلسفی خود جامعه هدف را بر قطاری قرار داده بود که ایستگاه آن ابتذال و انحراف و تخطیر جهت سوء استفاده از جامعه انسانی و حوزه شرق به رهبری شوری جهان را دچار بحران ایدوئولوژیک کرده بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: روی کاغذ و میز تئوریسن‌ها، راهبرد مدیریت جهان مفروض نبود که یک کشور این محاسبه ریشه دار را به هم بزند، اما انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی وارد شد و این محاسبه را کاملا دچار گسست کرد، این بزرگترین نقش ایران انقلابی در جغرافیای محاسباتی جهان بود که شاید در تاریخ جهان بی نظیر است.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: در محاسبه و تخمین درجه قدرت ایران، سرکرده‌های جهان استکبار به این نتیجه رسیدند که در اولین گام و نفس‌های انقلاب، این انقلاب را دچار مشکلاتی همچون، مهار، تخریب و براندازی کنند که همان محاسبه نظم نوین حاکم سرجای خود باشد و در افق شدیدتر جهان دچار برده داری مدرن شود و یکی از طرح‌های آنان حمله نظامی کلاسیک از خارج از کشور و فشار فوق العاده تخریب امنیتی و ترور در داخل بود و همین هم در نوع خود در جهان بی‌نظیر بود.

وی تصریح کرد: آنها یک جنگ هشت ساله با پشتیبانی جهانی و در عرصه حملات نظامی با همکاری چند کشور به کشور ما حمله کنند و به‌خیال خود با رفتن مستشاران، سازمان دفاعی ما دچار مشکل می‌شود تا به کشور آسیب برسانند، شرق و غرب برای یک موضوع متحد شدند و آن هم انقلاب اسلامی ایران بود، اما با حضور مردم و نیروهای مسلح در تمامی عرصه‌ها و هدایت امام(ره) و رهبر انقلاب حماسه‌ای آفریده شد که معادلات و محاسبات جهانی در مقابل این قدرت سر تسلیم فرود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: امروز مسائل را که از نظر نظامی و دفاعی بررسی می‌کنیم هیچ کشوری به خودش اجازه نمی‌دهد به ایران تعرض نظامی کند، این به دلیل توانمندی است که ایران به دست آورده که آغاز آن از دوران دفاع مقدس بوده است.

وی تصریح کرد: ایران به مرحله خود کفایی و تولید رسیده و هم به مرجعیت در حوزه نرم افزار و سخت افزار تبدیل شده است که این مهم در پرتو انقلاب و هدایت رهبری و حضور پرتوان نیروهای مسلح به‌عنوان قدرت فوق العاده قوی در منطقه و جهان محسوب می‌شود، به دست آمده است.

وی بیان کرد: اگر می‌بینید در حال حاضر برخی از کشورهای دست از مخاصمه برداشتند و خواهان ارتباط هستند، در پرتو همان حماسه‌هایی است که رزمندگان در دفاع مقدس آفریدند و دولت ما امروز برپایه همان حماسه آفرینی در عرصه دیپلماسی و سیاست حماسه می‌آفریند.

وی با بیان اینکه حفظ و نشر آموزه‌های دفاع مقدس به عنوان یک مدرسه آموزشی برای جامعه و نسل نوین ضروری است، خاطرنشان کرد: یعنی هم نگاه تجلیلی و هم تعلیمی در رابطه با دفاع مقدس باید داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به سابقه دیرینه استان در حوزه مقاومت، اظهار کرد: استان بوشهر از دیرباز استان مقاومت و دفاع بوده و تاریخ مقاومت آن قریب به ۶۰۰ سال است که بسیار پرشکوه می‌باشد و هر مقدار که رو به جلو برویم این قدرت دفاعی قوی‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: اگر یک رئیسعلی در سال ۱۲۹۴ داشتیم در سال ۱۳۶۰ ده‌ها رئیسعلی دلواری تولید شد و اکنون هزاران رئیسعلی در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha