جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
تصاویر/  همایش ۵۰۰۰ نفری فرهنگیان ارومیه

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: فرهنگیان در زمینه جهادتبیین با تجهیز به علم و دانش و بصیرت افزایی خود پیشتاز باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در همایش ۵۰۰۰ نفری فرهنگیان ارومیه که امروز در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، گفت: فرهنگیان در زمینه جهادتبیین با تجهیز به علم و دانش و بصیرت افزایی خود پیشتاز باشند.

وی با اشاره به دوره حضوری متمرکز ضمن خدمت فرهنگیان ارومیه اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها عمق بخشیدن به باورهای دینی و ارتقای سطح علمی و بصیرتی در مدیران و معلمان است.

مطهری با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال تزریق ارزش و هنجارهای خود در تمامی کشورها است، گفت: دشمن به دنبال تحقق اهداف خود در جهان است، به این معنا که هر آنچه که در غرب ارزش تلقی می شود در ایران و سایر کشورهای شرق نیز هنجار تلقی شود و در این بین وظیفه و نقش حوزه تعلیم و تربیت فارغ از ساختارهای اداری در جلوگیری از این مسئله، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه توجه به تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه امری ضروری است، گفت: آموزش و پرورش زیربنای تحول جامعه است که خانواده ها و مدارس باید بستر را برای شکوفایی استعدادها و شکل گیری هویت یکپارچه اسلامی، ایرانی و انقلابی دانش آموزان فراهم کنند بنابراین در کنار مسائل آموزشی، توجه ویژه به مسائل فرهنگی دانش آموزان؛ همچون تلاش برای تقویت فرهنگ دینی و اندیشه های والای اسلامی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: رعایت عدالت آموزشی در بین دانش آموزان که سرمایه‌ انسانی اصلی کشور هستند نیز به عنوان یک اولویت پیگیری می شود و آموزش‌وپرورش گلوگاه عدالت تربیتی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha