شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مقدس نما

حوزه/ نشست نقد و بررسی مستند "مقدس نما" که در رابطه با ماهیت و فعالیت انجمن حجتیه است با حضور کارگردان این اثر در قالب نشست "دکوپاژ" برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امیرعباس کنعانی، نویسنده و کارگردان این مستند طی سخنانی در این نشست که به همت انجمن سواد رسانه طلاب و مدرسه فکرت در سالن جلسات مؤسسه شناخت برگزار شد، با بیان این که نشان دادن آفات و آسیب های تفکر اسلام منهای سیاست از اهداف اصلی ما در تولید این مستند بوده است، اظهار داشت: اعضای انجمن حجتیه در واقع مقدس نمایانی بوده اند که تفکر آنها نه تنها به تقویت اسلام منجر نشده بلکه زمینه ساز تضعیف اسلام و جامعه اسلامی بوده است.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده ما در تولید این مستند این بوده که تصاویر، صوت و فیلم های بسیار کمی در خصوص فعالیت های انجمن حجتیه و حتی بهائیان در ایران وجود دارد، ضمن آن که گاهی اوقات موانعی در مسیر دست یابی به این مستندات وجود داشته و دارد، ضمن آن که متأسفانه باید بگوییم آرشیو صداوسیما نیز از این مسایل تقریباً خالی است.

وی گفت: به لطف الهی طی مدت بیش از یک ماهی که از اکران این مستند در برخی جاها می گذرد، بازخوردهای مخاطبان مثبت بوده و همین امر ما را نسبت به ادامه کار در آینده دلگرم کرده است.

این کارگردان و مستندساز ضمن تقدیر و تشکر از محمد نجفی به عنوان تهیه کننده کار و نیز سفیرفیلم ابراز داشت: مخاطب هدف ما در این مستند در وهله نخست طلاب و روحانیون و سپس جامعه مذهبی ایران بوده تا نسبت به ماهیت اصلی انجمن حجتیه بتوانیم اطلاعات و تحلیل لازم را ارایه دهیم.

وی افزود: برای بنده به عنوان یک طلبه از جمله کلیدی ترین دغدغه ها در عرصه مستندسازی و فیلمسازی، پرداختن به موضوعاتی همچون فعالیت انجمن حجتیه در برهه ای از تاریخ ایران اسلامی بوده است، ضمن آن که باید متذکر شوم که همچنان رگه هایی از این تفکر و اندیشه در کشورمان وجود دارد که باید در آینده به آنها به صورت دقیق تر و جزیی تر بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha