یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده استان گیلان

وزیر کشور از تلاش‌ها برای عادی شدن شرایط در مناطق سیل زده استان گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز وارد گیلان شد تا وضعیت مناطق سیل زده را در آستارا و تالش بررسی کند.

وزیر کشور پس از بازدید میدانی از این مناطق در نشستی با مسئولان استان، آخرین وضعیت مناطقی که در سیل چند روز پیش آسیب دیده را بررسی کرد.

وی در حاشیه بازدیدش نیز از تلاش‌ها برای عادی شدن شرایط در مناطق سیل زده خبرداد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حجم بارش‌ها در شهرستان آستارا بسیار زیاد بود، گفت: براساس نظر وزارت نیرو ۲۷۰ میلی متر در این شهرستان باران باریده است.

وی افزود: بر اثر بارش شدید باران پل قدیمی جاده آستارا - رشت تخریب شد که وزارت راه و راهداری در حال کارکردن هستند تا مشکل رفت و آمد را حل کنند.

وحیدی همچنین با اشاره به اینکه مشکل برق مناطق سیل زده رفع شده است گفت: در حال تأمین آب مورد نیاز هستیم تا لوله کشی مناطق آسیب دیده رفع شود.

کمک رسانی به مردم سیل زده

هادی سلیمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هم با اعلام کمک رسانی به مردم سیل زده گفت: از ابتدای وقوع سیل در شهرستان آستارا و شروع خدمات رسانی ، ۲۹ گروه عملیاتی هلال احمر استان با ۱۴۴ نیرو در این شهرستان مستقر شده و تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۸ قلم انواع مواد خوراکی شامل بسته‌های خوراکی ۷۲ ساعته، آب معدنی، نان و وعده‌های غذایی گرم بین مردم مناطق سیل زده شهرستان آستارا توزیع شد.

وی افزود: همچنین ۲ هزار و ۴۲۲ قلم انواع کالاهای ضروری مانند پتو، بخاری برقی موکت، چکمه، ظروف، موتور پمپ و کَف کِش هم بین مردم در شهرستان آستارا توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به بازگشت تدریجی وضعیت عادی به شهرستان آستارا، گفت: امدادرسانی نیروهای هلال احمر در این شهرستان کمابیش ادامه دارد.

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده

محمدرضا شهاب زاده فرماندار بندر آستارا هم در جلسه بررسی مسائل مدیریتی مناطق سیل زده این شهرستان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، گفت: براساس پیش بینی‌های هواشناسی درخصوص میزان بارش‌ها لایروبی رودخانه مرداب شهرستان از سوی شهرداری آستارا انجام و برگزاری جلسه ستاد بحران به الزام آمادگی دستگاه‌ها در صورت بروز بحران اعلام شده بود.

وی با اشاره به بارش بی سابقه ۳۲۵ میلی متری در کمتر از ۱۶ ساعت در آستارا افزود: اعضای شورای تامین از دقایق ابتدایی بارش به طور هماهنگ اقدامات لازم را انجام دادند و مراتب را به استانداری، اداره کل بحران استانداری، اداره کل راهداری، بنیاد مسکن، جمعیت هلال احمر، برق، آب منطقه ای، گاز، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های امداد رسان برای تسهیل خدمات رسانی و مدیریت بحران اطلاع داند.

فرماندار آستارا با اشاره به تلاش‌های شهرداری‌های آستارا و لوندویل و گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده گفت: با حضور این نیروها و سپاه، بسیج، فراجا و دیگر نیروهای نظامی و امنیتی اقدامات مناسب برای ارائه خدمات به شهروندان انجام شد.

شهاب زاده با اشاره به نیاز آب شهرستان به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه، افزود: با تلاش شبانه روزی نیروهای آب و فاضلاب شهرستان و با افزایش دبی آب و ارسال ماشین آلات آتش نشانی به روستاها فشار از شبکه اصلی آبرسانی برداشته شد.

ورود دستگاه قضا به بحران سیل آستارا

رئیس دادگستری آستارا هم در این جلسه با اشاره به دستور رئیس کل دادگستری گیلان نسبت به بررسی سیل آستارا، گفت: مسئولان متولی در خصوص عملکردشان باید پاسخگوی دستگاه قضا باشند و بررسی مسئولان قضایی درخصوص سیل آستارا به ۲ بخش «پیش از بحران» و «پس از بحران» تقسیم خواهد شد.

عباس جاذب با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای تسهیل خدمات رسانی مسئولان به مردم افزود: دادگستری با ورود جدی به حادثه سیل اخیرآستارا اجازه قصور به هیچ دستگاهی نخواهد داد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا پیگیر جدی مطالبات مردم است، گفت: بحران سیل آستارا باید با هماهنگی دستگاه‌ها در کمترین زمان حل شود؛ و رئیس و مسئولان دستگاه قضا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم با جدیت پای کارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha