سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / دیدار طلاب خوزستانی مقیم قم با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: قدرت های استکباری امسال در نشست سازمان ملل به محاکمه کشیده شدند و همه آنها مورد هجمه رئیس جمهور قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره)، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از مأموریت‌هایی که در نظام مقدس اسلامی مطابق با گام دوم انقلاب مطرح شده، توجه به سبک زندگی اسلامی در همه زمینه‌ها به‌ویژه خانواده است.

وی با اشاره به اینکه اگر خانواده اصلاح شد، جامعه نیز اصلاح خواهد شد، گفت: سبک زندگی اسلامی در مقابل سبک زندگی غربی است و به اندازه‌ای که مدل غربی در جامعه رونق پیدا می‌کند، به همان اندازه بحث خانواده، ازدواج و جمعیت متاثر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به اینکه اهداف ازدواج مطابق با آیات قرآن کریم، بسیار متفاوت است، ادامه داد: هدف عمده و اصلی در تشکیل خانواده حفظ بقای نسل و جمعیت است که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان جنگ جمعیت نامبرده‌اند.

امام جمعه اهواز با اشاره به احساس خطر در بحث جمعیت، یادآور شد: اهداف ازدواج در مرحله آرامش مورد نیاز زن، مرد و تمام اعضای خانواده است، اگر زن میلیاردها سرمایه داشته باشد، به هیچ عنوان تکلیف در تأمین معیشت خانواده برعهده او نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه خداوند مردان را عهده دار اداره زندگی و تأمین معیشت خانواده قرار داده است، ادامه داد: تأمین این امر مهم نیاز به کوشش، خستگی و اضطراب دارد و وقتی مرد وارد محیط خانواده می‌شود، هم او و هم زن نیازمند آرامش هستند که هیچ بیگانه‌ای غیر از زن نمی‌تواند آن را برقرار کند.

وی با تأکید بر اینکه عنصر اصلی در ایجاد آرامش در خانه "زن" است، تصریح کرد: راز اینکه اسلام پیوند زن و مرد را برپایه آرامش حکیمانه استوار کرده، نه ارضای غریزه جنسی بلکه اصالت بخشیدن به بنیاد خانواده است و اگر غیر از این بود هر نر و ماده‌ای می‌توانند تولید نسل کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه خانواده‌ای که برپایه غریزه جنسی شکل بگیرد، نوعا دوام و آرامش در آن راه ندارد، ادامه داد: به جهت اینکه با گذشت زمان، غریزه کامجویی زن و شوهر کاهش پیدا می‌کند، به‌همان میزان نیز بنیاد خانواده متزلزل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان کرد: خداوند، مودت قلبی، ایمانی و گذشت عاقلانه در محیط خانواده را از زن و شوهر مطالبه می کند. "وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً" آیه ۲۱ سوره مبارکه روم.

وی با تسلیت شهادت مظلومه امام عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج)، اظهار کرد: امام عسکری(ع) می‌فرمایند: "هیچ یک از پدرانم آن گونه که من گرفتار تردید گروهی از شیعیان واقع شدم، مورد تردید واقع نشدند".

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: براساس روایات دینی علت اینکه امام زمان(عج) غایب است، خشم خداوند متعال بر بندگان است، اولین علت برای غیبت رهبر الهی این است که "انسان در حقانیت امام شک کند".

امام جمعه اهواز با اشاره به روایت «أفضلُ أعمالِ اُمّتی انتظارُ الفَرَجِ»، یادآور شد: مهم‌ترین وظیفه ما در دوران غیبت، انتظار امام است، انتظار یعنی انتظار خود امام و نه آثار و برکاتی است که با آمدن امام محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در خصوص وظایف انسان در دوران فرج نیز یادآور شد: "شناخت و معرفت امام"، "معرفت اهداف و مأموریت امام"، "دلبستگی و دلدادگی به اهداف"، "امیدوار بودن به تحقق اهداف"، مأیوس نبودن در جامعه اسلامی"، "انسان خود را وقف اهداف کند" و "حلم و صبر" بخشی از این وظایف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، هفته دفاع مقدس را افتخار ایران اسلامی بلکه عالم اسلام معرفی کرد و گفت: یاد شهدای عزیز در هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه جنگ به دو نوع تهاجمی و تدافعی تقسیم می‌شود، افزود: جنگ تهاجمی حاکی از خوی تجاوز طلبگی دارد اما جنگ تدافعی محل بروز غیرت و وفاداری عمیق انسان نسبت به آرمان‌ها است که در مرحله اول دین و در ادامه نیز وطن است، نکته افتخارآن این می باشد که جنگ ایران اسلامی تدافعی بود.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: دفاع مقدس نشان داد اگر ملت و مسئولان باهم همدل باشند و با امام و ولایت پیوند بخورند، حتی با وجود آنکه در هشت سال دفاع مقدس تمام قدرت‌های عالم در مواجه با ایران اسلامی بودند، اما یک وجب از خاک در اختیار استکبار و دشمنان قرار نگرفتند و این همان عزت ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به نقش اثرگذار و برجسته گوهر ولایت در هشت سال دفاع مقدس، تأکید کرد: دشمن تلاش می‌کند این گوهر نایاب را بزند، دلیل عمده عزت، سرافرازی و اینکه در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران اسلامی را ندادیم نیز همین موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به بهبود وضعیت حجاب و پای کار آمدن مردم و مسئولان، ادامه داد: در برخی از استان‌ها اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد که نیاز است مردم و مسئولان پای کار بیایند، بنابراین همچنان از امت اسلامی تذکر زبانی انتظار می‌رود.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش نظارت‌ها باتوجه به گرانی برخی از اقلام، بیان کرد: چرا با وجود تثبیت دلار اما برخی از قیمت‌ها افزایشی است؟ برخی مخصوصا دلالان قیمت برخی از اقلام را بالا می‌برند فلذا مطالبه مردم افزایش نظارت است، مسأله دیگر نیز اشتغال است.

امام جمعه اهواز به حضور رئیس جمهور در نشست سازمان ملل اشاره کردو یادآور شد: رئیس جمهور با دست پر به ایران اسلامی سفر کرد، اعتراف غرب به شکست پروژه منزوی کردن ایران اسلامی، عضویت در سازمان همکاری شانگهای، دعوت از ایران برای عضویت در گروه بریکس، پایان یافتن دیپلماسی التماسی، شکست پروژه اغتشاشات و نا امنی در سال گذشته از مصادیق دست پر بودن رئیس جمهور است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: قدرت‌های استکباری امسال در نشست سازمان ملل به محاکمه کشیده شدند و همه آنها مورد هجمه رئیس جمهور قرار گرفتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha