شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برگزاری «دوره میثاق طلبگی» در حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه در کنار محتوای آموزشی، از مباحث اخلاقی و فرهنگی که مورد نیاز داوطلبین است غفلت نکردیم، گفت: برگزاری دروس اخلاق، هیئت مذهبی، زیارت امامزاده شهرستان کنگاور، مسابقات ورزشی و نشست‌های صمیمی توسط اساتید و دورهمی دوستانه توسط مربیان در قالب حلقه‌های تربیتی از جمله برنامه‌های برگزار شده در این دوره بود.

حجت الاسلام مهدی محمدی‌فر معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، در خصوص اولین کاری که در مراحل جذب داوطلبین حوزوی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: طلاب از لحاظ شخصیت و مشاوره‌ای توسط استاد مشاور و روانشناس مرکز ارزیابی شدند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: سپس مرحله بعدی مصاحبه علمی است که به‌صورت متمرکز توسط مصاحبه گران مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه انجام گرفت.

وی گفت: داوطلبینی که در این مرحله امتیازات لازم را کسب نمودند، به مرحله دوم پذیرش راه یافتند و در دوره میثاق طلبگی یک، حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام محمدی‌فر، در خصوص اهداف مورد نظر در دوره میثاق طلبگی، یادآور شد: در این مدت ۵ روز هم به‌صورت عینی و مشاهده‌ای و هم به‌صورت محتوای درسی، فضای آموزشی و تربیتی حوزه را به داوطلبین شناساندیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه، افزود: شناسایی داوطلبین از حیث شخصیتی و مذهبی، توسط مربیان طرح، اساتید، مشاورین و مسئول طرح میثاق به‌عمل آمد.

حجت الاسلام محمدی فر، در خصوص حضور اساتید مجرب در دوره میثاق طلبگی اظهار کرد: ۷ نفر از مربیان، ۴ نفر از اساتید، ۳ نفر از مشاورین و ۲ نفر از اساتید اخلاق حضوری فعال در این دوره داشتند که توانستیم با این ظرفیت به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به‌ دروس بیان شده در این دوره برای داوطلبین، گفت: ۳ محتوای درسی، نظام آموزشی، تربیتی حوزه، آداب طلبگی و رسم طلبگی برای داوطلبین ارائه شد.

وی با بیان اینکه در کنار محتوای آموزشی، از مباحث اخلاقی و فرهنگی که مورد نیاز داوطلبین است غفلت نکردیم، یادآور شد: برگزاری دروس اخلاق، هیئت مذهبی، زیارت امامزاده شهرستان کنگاور، مسابقات ورزشی و نشست‌های صمیمی توسط اساتید و دورهمی دوستانه توسط مربیان در قالب حلقه‌های تربیتی از جمله برنامه‌های برگزار شده در این دوره بود.

توجه به مباحث اخلاقی و فرهنگی در کنار محتوای آموزشی در دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه کرمانشاه

توجه به مباحث اخلاقی و فرهنگی در کنار محتوای آموزشی در دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه کرمانشاه

توجه به مباحث اخلاقی و فرهنگی در کنار محتوای آموزشی در دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha