دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه ملت ما گذشته بزرگی داشته است، گفت: امثال بوعلی سیناها در همین همدان زندگی کردند و همانند همین دانش‌آموزان به کسب علم پرداختند، بنابراین امروز هم ظرفیت تربیت بوعلی سیناها در کشور و در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در مراسم نواختن زنگ بازگشایی و مقاومت در هنرستان رازی، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: زمانی که غرب دوران قرون وسطی را می‌گذراند، ایران شاهد پیشرفت‌های بزرگی در عرصه علم و دانش بود، اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی دچار عقب افتادگی‌هایی شدیم.

وی با تأکید بر اینکه برای ساختن کشور در ابعاد و عرصه‌های مختلف و پیشرفت کشور هیچ راهی به جز اتکا به شما دانش‌آموزان نداریم، گفت: کشورهای دیگر تنها به صنعت و ساختمان سازی مشغول هستند، اما انسان سازی ندارند و لذا توجه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی در کنار کسب علم باید انسان سازی و تربیت انسان باشد.

امام جمعه همدان، افزود: در تمدن غربی برج‌های بزرگ و کارخانه بزرگ مشاهده می‌شود اما از نظر اخلاقی آنها به جایی رسیده‌اند که خانواده از بین رفته و به بیان دیگر دنیای امروز در صنعت رشد کرده اما نتوانسته به خوبی آدم تربیت کند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان ما باید هم به فکر اقتصاد باشند و هم خانواده و جامعه، اظهار کرد: تفاوت اصلی دانش‌آموز ایرانی با دانش‌آموزان کشورهای دیگر نیز در همین است که شما باید هم اقتصاد را رشد دهید، هم عدالت را گسترش دهید، هم در عرصه انسان سازی موفق باشید و هم در زمینه حفظ ارزش‌های ملی تلاش کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه ملت ما گذشته بزرگی داشته است، خاطرنشان کرد: امثال بوعلی سیناها در همین همدان زندگی کردند و همانند همین دانش‌آموزان به کسب علم پرداختند، بنابراین امروز هم ظرفیت تربیت بوعلی سیناها در کشور و در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه همه باید برای پیشرفت کشور تلاش کنیم و در کنار هم حضور داشته باشیم، یادآور شد: خوب است تا دانش‌آموزان زندگی نامه شهید باقری این جوان نخبه را مطالعه کنند که توانست در مدت کوتاهی نه فرمانده دسته که فرمانده لشکر شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: ایران باهوش ترین دانش‌آموزان را دارد و لذا همه شما ظرفیت این را دارید که تبدیل به امثال شهید باقری‌ها شوید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha