دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جامعه ایمانی مشعر

حوزه/مدیر مدرسه عالی هیأت جامعه ایمانی مشعر از برگزاری سومین و چهارمین نشست از سلسله‌نشست‌های هیأت و تاریخ با موضوعات «اهمیت و ضرورت پرداختن به تاریخ شفاهی هیأت با تأکید بر جایگاه برجسته پیر غلامان اهل‌بیت علیهم‌السلام» و «ظرفیت و نقش پیرغلامان اهل‌بیت علیهم‌السلام در بیان، تکمیل و غنی‌سازی تاریخ شفاهی رویدادها و مسائل فرهنگی و اجتماعی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ صادق مولایی با اشاره به برگزاری این نشست اظهار کرد: این دو نشست ساعت ۹:۳۰ و ۱۰:۳۰ روز دوشنبه، سوم مهرماه در سالن جلسات جامعه ایمانی مشعر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تاریخ شفاهی مقدمه‌ای بر تاریخ مکتوب است و شناخته‌شده‌ترین برنامه ثبت اطلاعات است؛ چرا که مورخ با صحنه‌سازان یک جریان تاریخی طرف است؛ با افرادی که در بطن یک حادثه بوده‌اند. ازاین‌رو، بررسی تاریخی «هیأت» و مسائل و موضوعات مرتبط با آن، آن هم در قالب تاریخ شفاهی نقش آفرینان و اثرگذاران آن مخصوصا پیرغلامان اهل بیت، از جمله ضروریاتی است که می‌بایست در نظر گرفت و برای آن اقداماتی را برنامه‌ریزی کرد.

مدیر مدرسه عالی هیأت جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد: ‌پیر غلامان اهل‌بیت علیهم‌السلام منابع بسیار ارزشمندی در نقل چیستی، چگونگی و تطور هیأت‌های حسینی در بطن تاریخ زیسته خود به شمار می‌روند؛ لذا برگزاری این نشست‌ها که راه را برای ورود پژوهشگران علاقه‌مند به تاریخ شفاهی جهت استفاده از گفته‌ها و تجارب پیر غلامان باز می کند ضروری خواهد بود.

وی از استمرار برگزاری این نشست‌ها و استفاده از اساتید مطرح و باتجربه خبر داد و افزود: نشست‌هایی که در مدرسه عالی هیأت و به همت جامعه ایمانی مشعر در حال پیگیری و برگزاری است، در عناوین و موضوعات مختلف به مسائل مهم حوزه هیأت می پردازد که سلسله‌نشست‌های «هیأت و تاریخ» از جملۀ آنها به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha