چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مراسم شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در کاکی

حوزه/ امام جمعه کاکی با تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام گفت: امام عسکری(ع) شیعه را برای دوره غیبت امام عصر (عج) آماده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم محوری شهادت جانسوز امام حسن عسکری(ع) امروز با سخنرانی حجت الاسلام حسین پور امام جمعه بخش کاکی و میزبانی هیئت حضرت رقیه (س) برگزار شد.

امام جمعه کاکی در این مراسم با تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام گفت: امام عسکری(ع) شیعه را برای دوره غیبت امام عصر (عج) آماده کرد.

حجت الاسلام حسین پور افزود: امام حسن عسکری(ع) شش سال ارتباط خود را از طریق نایبانش با مردم حفظ و به گونه‌ای سازماندهی کرد که مردم آماده گذران دوره غیبت شوند.

وی ادامه داد: اگر تحلیل سیاسی از ائمه(ع) داشته باشیم بهترین رهنمود در مسیر انقلابی برای ما فراهم است.

امام جمعه کاکی ادامه داد: مدیریت اجتماعی ائمه(ع) برای ما تحلیل نشده و با توجه به جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان در عرصه معرفت شناسی و امام شناسی نیازمند جهاد تبیین هستیم.

حجت الاسلام حسین پور گفت: امام حسن عسکری(ع) امام یازدهم شیعیان فرزند امام هادی (ع) و پدر حضرت مهدی (عج) است که در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ قمری و در دوران حکومت معتمد عباسی در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند و مرقد آن حضرت در شهر سامرای عراق و در کنار مدفن پدر بزرگوارشان است که به حرم عسکریین معروف است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha