شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت ورود جدی به تبیین فرهنگی و علمی دوران دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس چون در امتداد عاشورای حسینی است همیشه ماندگار است و پایانی بر آن مترتب نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی امروزدر وبینار «علت نامگذاری جنگ تحمیلی ایران و عراق به دفاع مقدس» که از تلویزیون اینترنتی حوزه پخش شد، با بیان این که تا انقلاب است تقابل ما با استکبار وجود دارد و تا استکبار وجود دارد ما هستیم گفت: دشمنان با به راه انداختن جنگ درصدد این بودند که صدای انقلاب ایران به گوش مردم جهان نرسد اما با مقاومت الهی ملت ایران، جنگ هشت ساله به عامل مهمی در شنیده شدن صدای مردم آزاده ایران تبدیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس مدرسه انسان‌سازی و معنویت بود، گفت: همان‌گونه که عاشورای حسینی اسلام ناب محمدی را از تحریف نجات داد، دفاع مقدس نیز انقلاب اسلامی را استحکام و رشد بخشید.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در دفاع مقدس یک تنه در برابر قدرت‌های نظامی و اقتصادی شرق و غرب جهان ایستاد و به لطف اتکا و ایمان به خداوند متعال از خود دفاع کرد و حتی یک وجب از خاک خود را نیز به دست متجاوزان نداد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در طول ۲۰۰ سال گذشته در هر جنگی که علیه سرزمین ایران رخ داده بود، بخش‌هایی از خاک آن به اشغال دشمنان در آمده بود اما در دفاع مقدس حتی یک وجب نیز از خاک ما به دست دشمنان نیفتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اظهار داشت: جنگ هشت ساله زمانی شروع شد که انقلاب اسلامی علیه هیچ کشوری اعلان جنگ نکرده بود و ما در این نبرد از خود دفاع کردیم و مساله دفاع به ذات خود یک موضوع مقدس است.

وی با بیان اینکه هر چیزی که رنگ و بویی از خدا و ارزش‌های دینی داشته باشد مقدس است، ادامه داد: دفاع مقدس ما فقط دفاع از سرزمین خاکی نبود بلکه یک جهاد در راه خدا و حفظ ارزش‌های دینی و الهی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تاکید بر اینکه وصیت‌نامه شهدا سرشار از روح معنویت، دین خواهی و دفاع از ارزش‌های اسلامی است، اضافه کرد: جنگ هشت ساله و دفاع مقدس ما برگرفته از نهضت عاشورای حسینی بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: جنگ هشت ساله ما در برابر رژیم تا بن دندان مسلح بعثی و نظام استکبار جهانی اشتراکات بسیار زیادی با قیام عاشورا و حرکت نجات‌بخش امام حسین(ع) در زنده نگه‌داشتن احکام و ارزش‌های دینی دارد و از این منظر یک جنگ مقدس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: جنگ هشت ساله مانند کارخانه آدم سازی بود که سبب ایجاد تحولات روحی و معنوی غیرقابل وصفی در نسل‌های پیشین شد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی سختی‌های زیادی برای رزمندگان مانند استفاده دشمن از سلاح‌های شیمیایی، کمبود امکانات، کمبود تجهیزات و غیره داشت، گفت: با وجود این مشکلات، جبهه برای اهل معنا و دلدادگان مکتب الهی، محلی برای لذت بردن از عبودیت محض، تعالی روحی و معنوی و رشد شخصیتی بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: امروز اگر فردی اهل جهاد تبیین و جهاد خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در جامعه باشد مانند شهدای دوران دفاع مقدس در جامعه خود الهام‌بخش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: هرچند دفاع مقدس در صحنه رزم تمام‌شده اما دفاع از انقلاب تمام نشده است و تا زمانی که نظام استکبار برپاست، دفاع از انقلاب و مقابله با مستکبران ادامه دارد.

وی عنوان کرد: امروز نیز مانند دوران دفاع مقدس جوان‌های زیادی در گمنامی و اخلاص در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری در حال دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت ورود جدی به تبیین فرهنگی و علمی دوران دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس چون در امتداد عاشورای حسینی است همیشه ماندگار است و پایانی بر آن مترتب نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha