شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دبیرجامعه روحانیت شیراز

حوزه/ تولیت آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) گفت: باید فشارهای موجود بر روی خانواده‌های مددجو را درک کرد و با استفاده از محبت و اخلاق آنها را از واکنش‌های ناشی از فشار فقر نجات داد و طعم خدمت‌رسانی را به ایشان چشاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از معاونان کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس که در حرم مطهر سیدعلاالدین حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به حدیث شریف «عجلوا بالصدقه قبل نزول البلا» و جایگاه ویژه صدقه به محرومان در نظام اسلامی، اظهار داشت: از کرامت حضرت امام این بود که با پول‌های خرد درون جیب خود باعث تشکیل این کمیته عریض و طویل خدمت رسان به محرومین گردید و باعث شد تا صدقات جاریه مردم در کنار خون پر برکت شهیدان تبدیل به بلاگردان نظام اسلامی شود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) از دلایل پا برجایی انقلاب اسلامی است که بر اثر نگاه بلند حضرت امام(ره) در رابطه با لزوم حفظ نظام در طولانی مدت و با استعانت از امدادهای الهی تشکیل شده و باعث پیوند ابدی نام مبارک امام(ره) با اهداف اصلی انقلاب است که خدمت رسانی به محرومان شده.

مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز با اشاره به اهمیت صدقه نزد اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: امامان معصوم(ع) همواره تلاش داشتند تا مردم را از محرومیت و استضعاف نظام‌های ستمگر برهانند و این از سیاست‌های نظام‌های سلطه‌گر و استکباری است که مردم را محروم نگه می‌دارند، اما این بر خلاف آیین اسلام و سیره اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) در جهت استمرار سنت اهل بیت(ع) و حرکت انقلاب در مسیر نظام اسلامی، اقدام به راه اندازی کمیته امداد نمود تا وسیله رهایی محرومان از استضعاف را فراهم کند و دست استکبار را از زندگی آنان قطع سازد.

وی فلسفه پرداخت زکات را رفع محرومیت عنوان کرد و گفت: اینکه مسئولیت جمع آوری زکات به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شده حاوی این پیام مهم است که باید از زکات برای رفع محرومیت در جامعه استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به آیه مبارک «مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» یادآور شد: این همان کاری است که کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال انجام آن است، زیرا حیات تنها نجات از مرگ نیست بلکه رفع محرومیت و بازگرداندن امید از مصادیق مهم حیات است، کمک به جوانی که بر اثر مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دچار محرومیت شده و امید خود را از دست داده و در گوشه‌ای منزوی شده برای بازگشت به زندگی طبیعی، اجتماعی عین حیات بخشی است.

وی با بیان اینکه اشرار و استکبار برای آسیب به کشور به سراغ افراد محروم می‌روند، اظهار کرد: نقش کمیته امداد در تأمین امنیت کشور هم پر رنگ است، چرا که با رفع محرومیت فکری و مادی باعث کوتاه کردن دست داعشی ها و معاندان از جوانان ناامید و محروم می‌شودف حتی این امکان فراهم است که از همین مددجویان یک ارتش قدرتمند مدافع انقلاب ایجاد شود چرا که زمینه آن به دلیل ارتباط خانواده مددجویان با کمیته امداد فراهم است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با توصیه به رعایت حال مددجویان توسط کارگزاران کمیته امداد در هنگام خدمت رسانی، یادآور شد: باید فشارهای موجود بر روی خانواده‌های مددجو را درک کرد و با استفاده از محبت و اخلاق آنها را از واکنش‌های ناشی از فشار فقر نجات داد و طعم خدمت‌رسانی را به ایشان چشاند و این توصیه امام موسی کاظم(ع) به علی بن یقین بود در زمانی که با ابراهیم جمّال رفتار ناپسندی داشت، اما امام با رفتار سرد خود با علی بن یقطین باعث شد تا او به نشانه پشیمانی صورت خود را زیر پای ابراهیم جمّال قرار دهد در حالیکه وزیر حکومت عباسی بود.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) در پایان از کمیته امداد خواست تا ضمن اینکه دلجویی از مددجویان را سرلوحه رفتار خود قرار دهند، نسبت به پیشگیری از ایجاد یاس و خستگی در فرآیند خدمت رسانی نیز اهتمام داشته باشند و حفظ کرامت مددجویان را از اولویت های کاری خود بدانند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha