پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده

حوزه/ کشورهای غربی خودشان میدان مسابقه صنعت و تکنولوژی را ترسیم و جلوی دیگر کشورها را برای طی این مسیرهای رشد و تعالی گرفتند؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این موانع یکی پس از دیگری برطرف شده، بخش عظیمی از مسیر ۱۵۰ ساله ای که غرب طی نموده را را در طی ۴۰ سال پیمودیم و این حرکتی بزرگ و درخور تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین مجید منتظرزاده فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد حماسه سازان جاوید و ایثارگران عرصه مقاومت و مجاهدان فی سبیل الله، هفته دفاع مقدس را گرامیداشت سالروز دفاع همه جانبه ملت و انقلاب اسلامی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح دانست.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ملت سرافراز ایران اسلامی که در مسیر حمایت از ارزش‌های دینی و اسلامی قرار گرفته، دشمنانی که با تمام قدرت و توان هجوم برده بودند تا فریاد آزادی خواهی و معنویت را خاموش کنند را شکست دهند.

دفاع مقدس تجلی اعلای اتحاد، همبستگی و همدلی مردم مسلمان ایران در مقابل دشمن متجاوز بود

فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام هفته دفاع مقدس را گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های فرزندان ایران اسلامی دانست و افزود: وقتی ملت انقلابی و قهرمان ایران اسلامی با تجاوز ناجوانمردانه و نابرابر دشمن مواجه شد، یکپارچه و هم دل و هم گرا تحت فرمان ولی فقیه و ولی امر خود، در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح متجاوز ایستادند.دفاع مقدس تجلی اعلای اتحاد، همبستگی و همدلی مردم مسلمان ایران در مقابل دشمن متجاوز بود. چرا که در سایه سار عنایات الهی، اتحاد و همدلی مردم و رهبری امام خمینی(ره) استکبار جهانی به اهداف خود نرسید.

وی ضمن اشاره به اهمیت مطالعات تاریخی سرزمین ایران در سده های اخیر، با اشاره به اینکه در این دوران هر وقت دشمنی به مرز و بوم ایران چشم طمع و تجاوز داشت، قطعه‌ای از این سرزمین پهناور را جدا نموده است، اظهار داشت: ما سربازان ولایی این مرز و بوم امروز با افتخار و با سینه ستبر و گردنی افراشته، با قاطعیت اعلام می کنیم که در دوران هشت سال جنگ نابرابر استکباری، حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی ایران کم وکسر نشد و دشمن نتوانست به اهداف تجزیه طلبانه خود نائل شود و این نبود مگر ایستادگی، مقاومت و یکپارچگی در سایه سار ولایت و فقهات رادمردی چون امام خمینی(ره) که پرچم دار و سردمدار این مقاومت و ایستادگی بود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده بر لزوم بازشناسی فرهنگ دفاع مقدس و نشر آن در میان آحاد ملت به ویژه نسل جوان امروزی تأکید نمود و یادآور شد: تبیین و انتقال مسئله بسیار بزرگ فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از وظایف رسالت هایی است که بر عهده داریم؛ چرا که هر امتی تحت امر ولی خدا قرار گرفت قدرتش چندبرابر شد؛ تداوم و استقامت چنین امتی در عین فراز و نشیب مشکلات،او را به پیروزی کامل می‌رساند.

وی افزود: نسل نو باید بداند در دوران دفاع مقدس چه ارزشهایی آفریده شد و چه جوانان و نوجوانانی با عزمی راسخ، اراده ای پولادین و قدرتی بلند توانستند در مقابل دشمن قدار بیاستند؛ اگر شرایطی که در دوران دفاع مقدس ایجاد شد در هر زمان دیگری ایجاد شود، خداوند متعال قدرتی وصف ناپذیر به این امت اعطا خواهد نمود.

فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام به هجمه ها و تجاوزات دشمنان اسلام و ملت در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و خانوادگی اشاره نمود و اذعان داشت: اگر بتوانیم شرایط دوران دفاع مقدس را احیا کنیم، قطعأ در مقابل دشمن به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه تاسیس تیپ ۸۳ امام صادق علیه السلام خاطرنشان ساخت: عده ای از طلاب و روحانیون انقلابی با تفکر انقلابی و تحت امر ولایت ولی خدا به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شتافتند و به یاری رزمندگان اسلام شتافتند؛ طلاب و روحانیون توانستند مبتنی بر زی طلبگی و روحیه انقلابی و بیان معارف حقه الهی و قال الصادق و قال الباقر علیهما السلام گویان، در بحبوحه های نبرد رخ نموده، قدرت معنوی رزمندگان اسلام را چندین برابر سازند.

فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام تصریح کرد: طلاب و روحانیون رزمنده در دفاع مقدس نه تنها با سخنرانی بلکه با حضور عملی در عرصه های نبرد، در عین وعظ و خطابه و اقامه نماز جماعت و ذکر مناجات و توسل؛ در کنار رزمندگان و دوشادوش آنها اسلحه به دست می گرفتند و مقابل دشمن قدار می ایستادند.

وی سازماندهی و آموزش طلاب رزمنده و اعزام ایشان به جبهه های نبرد را از مهمترین راهبردهای تاسیس تیپ ۸۳ امام صادق علیه السلام برشمرد و یادآور شد: تیپ امام صادق علیه السلام بعد از دوران دفاع مقدس با تشکیل گردان‌های امام حسین علیه السلام مسئولیت آموزش رزم مقدماتی طلاب وظیفه سراسر کشور و آموزش های بدو خدمت و نیز ارائه آموزش های مقدماتی و تکمیلی بسیج طلاب در عرصه های تبلیغی و رزمی را بر عهده گرفت.

روحانیت شیعه در تمام اعصار خود پیش‌قراول و میدان دار

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده با تأکید بر این که روحانیت شیعه در تمام اعصار، وقتی ادعایی را مطرح می کرد، خود پیش‌قراول و میدان دار حرکت قرار می‌گرفت، اظهار داشت: روحانیت شیعه به جای این که به متدینین، مومنین و مردم مسلمان بگوید بروید؛ می گوید بیایید؛ معنای بیایید این است که ما خود در خط مقدم و صف اول قرار گرفته ایم و شما ما را همراهی کنید.

بی اطلاعی جوانان و نوجوانان از انقلاب و پیشرفت های جمهوری اسلامی

وی ضمن اشاره به رسالت طلاب و روحانیون در هفته دفاع مقدس تبیین فرهنگ دفاع مقدس در میاننسل جوان را از مهمترین این وظایف توصیف نمود و اظهار داشت: عمده مخالفت‌ها و عدم همراهی برخی از نواجوانان و جوانان با انقلاب اسلامی، حکایت از ندانستن این عزیزان است؛ متاسفانه فرزندانمان اطلاع کاملی از آنچه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مسیر پیروزی انقلاب افتاد ندارند و دشمن و منافقین داخلی از این بی خبری استفاده می کنند و با شانتاژهای رسانه‌ای، فرهنگی و تبلیغاتی آنها را از مسیر انقلاب به بیراهه می کشانند.

فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام ذکر واقعیت های انقلاب و دفاع مقدس برای نسل نوجوان و جوان را بسیار مهم ارزیابی و جهاد تبیین را در این راستا معنا نمود و خاطرنشان ساخت: اردوهای پیشرفت از جمله طرح هایی است که در آن جوانان و نوجوانان سرزمینمان از نزدیک با پیشرفت های انقلاب اسلامی در فناوری‌های متنوع و زوایات مختلف دانشی آشنا شده، قدرت واقعی انقلاب اسلامی را درک می‌کنند. چرا که اگر مردم و جوانان حقیقت امر را بدانند، قطعا با نظام و انقلاب همراهی خواهند کرد و اگر در جهالت بمانند، مورد سوء استفاده دشمنان اسلام و انقلاب قرار خواهند گرفت.

زنده نگه داشتن یاد شهدا در قالب برپایی یادواره های شهدا

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده در ادمه ضمن ارائه گزارشی از رویکردهای تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام در هفته دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد شهدا در قالب برپایی یادواره های شهدا و نیز برگزاری همایش هایی با هدف آشناسازی جامعه با شهدا، آثار و راه ایشان را مهمترین راهبرد این مجموعه عنوان کرد.

فرمانده تیپ امام صادق علیه السلام سرکشی به خانواده های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این هفته دانست و ابراز داشت: انتشار پوستر، بنر و تدوین بروشورهایی از خاطرات و زندگی نامه شهدا و آثار دفاع مقدس و نیز تشریح و تبیین عملیات های دفاع مقدس از دیگر رویکردهای تیپ ۸۳ در این هفته است.

وی شرکت در مراسم های جمعی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و مشارکت در برپایی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این مجموعه برشمرد و اذعان داشت: در طول هفته دفاع مقدس غرفه ها و موکب هایی ایجاد خواهند شد تا اعضای گردان های امام حسین و امام علی علیهما السلام در آن حال و هوای دوران دفاع مقدس را تجدید خاطره نموه، فرهنگ دفاع مقدس را به عموم بازدیدکنندگان نشر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده همراهی و مشارکت تیپ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام با سپاه استان، شهرداری و تمام ارگان هایی فرهنگی و تبلیغی در فضاسازی شهری و آشنا نمودن نسل جوان با شهدا و فرهنگ دفاع مقدس را از دیگر وظایف این مجموعه عنوان کرد.

اهمیت تبیین روحیه جهاد، ایثارگری و شهادت طلبی در جامعه

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت تبیین روحیه جهاد، ایثارگری و شهادت طلبی در جامعه، طلاب و روحانیون را پیش قراولان و میدان داران این عرصه دانست و یادآور شد: تبیین روایت دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و نیز برپایی نشست های بصیرتی و سیاسی برای آحاد روحانیون از جمله برنامه های تیپ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام است.

فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام با تأکید بر این که دفاع مقدس تمام شدنی نیست و گنجینه لایزالی است که هموراه می توان از آن برداشت نمود، اظهار داشت: دفاع مقدس خزینه کاملی برای سازندگی نسل جوان است که از قدرت جامعه سازی نیز برخوردار است؛ چرا که با تکیه بر ارزش های دفاع مقدس، مشکلات و معضلات این کشور، نظام و بلاد اسلامی حل شدنی است؛ باید ارزش های فرهنگ دفاع مقدس را با ترسیم واحدها، فصول و سرفصل هایی مرور و بازشناسی نماییم.

وی با بیان این که کشور ایران در ۱۰۰ سال گذشته توسط کشورهای غربی از صنعت و تکنولوژی عقب گذارده شده است، خاطرنشان ساخت: کشورهای غربی خودشان میدان مسابقه صنعت و تکنولوژی را ترسیم و جلوی دیگر کشورها را برای طی این مسیرهای رشد و تعالی گرفتند؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این موانع یکی پس از دیگری برطرف شده، بخش عظیمی از مسیر ۱۵۰ ساله ای که غرب طی نموده را را در طی ۴۰ سال پیمودیم و این حرکتی بزرگ و درخور تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده در پایان سخنان خود با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم تمام سنگ اندازی‌های دشمنان در تحمیل هشت سال جنگ، نفوذ منافقان، حمایت از مفسدان، ترور نخبگان و ایجاد یاس و ناامیدی همواره در پیمایش عرصه رقابت و پیشرفت سربلند و سرافراز بودیم. اگر این موانع نبود، قطعا ملت ایران در همین مدت کوتاه با تکیه بر نظام حاکمیت اسلامی در بسیاری از مواضع از تمام کشورهای پیشرفته پیشی می گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    لم تقولون ما لا تفعلون؟!