سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدرسه الزهرا(س)یزد

حوزه / مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، گفت: شیطان هر کس از جنس دغدغه‌های اوست، پس گمان نکنید با ورود به طلبگی شیطان از شما دور خواهد شد بلکه در همه حال، خود را برای مبارزه با وسوسه‌های ابلیس، مجهز نمایید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، خانم آزاده نیکپور در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ که روز گذشته در این مدرسه علمیه برگزار شد، با یادآوری آیه ١٢٢ سوره توبه، با موضوع برانگیخته نمودن عده‌ای به آموختن فقه در شرایط سخت و بحرانی جنگ تبوک، اظهار داشت: برای موفقیت در جنگ سخت باید پایه‌های فرهنگی را تقویت نمود و این مهم با نشر دین و بصیرت افزایی حاصل می‌شود.

وی ملاک ارزشمندی هر علم را موضوع آن علم خواند و افزود: بهترین موضوع عالم، معنویت و روح انسان است و تحصیل علوم حوزوی، به دلیل رشد بُعد معنوی، پرورش فضایل اخلاقی و توجه به حیات ابدی ارزشمند و ثمربخش است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهر یزد، گفت: طلبه با علم خود، پاسخگوی پرسش‌ها و شبهه‌های جامعه است و ایمان به مسیر و اعتقاد به هدف برای ثبات قدم در مسیر طلبگی لازم است.

نیکپور تصریح کرد: بر اساس وعده‌های الهی، هر کس در مسیر دین قدم بردارد، خداوند او را نصرت و یاری می‌کند، موضوعی که هدف حوزه مقدس است اما نباید توجه به جزئیات، طلبه را از هدف اصلی دور نماید.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ایمان و اعتقاد متقابل بین طلاب و مسئولین حوزه، اظهار کرد: تربیتی مؤثر است که در آن ایمان، اعتقاد و اعتماد بین طرفین حفظ شود و حتی دو والد برای تربیت فرزند ناکافی هستند، اما تربیت هماهنگ مؤثر است همچنان که ما نیز برای رشد و تربیت طلاب، کافی هستیم اما کامل نیستیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، گفت: شیطان هر کس از جنس دغدغه‌های اوست، پس گمان نکنید با ورود به طلبگی شیطان از شما دور خواهد شد بلکه در همه حال، خود را برای مبارزه با وسوسه‌های ابلیس، مجهز نمایید.

نیکپور با برشمردن حقوق متقابل استاد و شاگرد، اخلاص، تواضع و ادب را از حقوق استاد خواند و افزود: تملق و چاپلوسی نیز از صفات نکوهیده است که در برابر استاد جایز شمرده شده است.

در پایان این مراسم سرود «من یک طلبه‌ام» و «عهد نامه طلبگی» همخوانی شد تا طلاب با یاری طلبیدن از امام زمان(عج)، این مسیر را با انگیزه بیشتر طی کنند.

شیطان هر کس از جنس دغدغه‌های اوست

شیطان هر کس از جنس دغدغه‌های اوست

شیطان هر کس از جنس دغدغه‌های اوست

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha