یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
افروغ

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در ایام بسیار حساس، خاطره‌انگیز و بزرگی قرار داریم و باید نسبت به دفاع‌مقدس، جایگاه و دستاوردهای این اتفاق مهم کشور زوایای پنهان و خرده‌روایت‌های موجود را مد نظر داشته باشیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به‌مناسبت هفته دفاع‌مقدس امشب در مراسمی از نویسندگان حوزه دفاع‌مقدس شهر بوشهر تقدیر شد.

عبدالرحیم افروغ در این مراسم اظهار داشت: در ایام بسیار حساس، خاطره‌انگیز و بزرگی قرار داریم و باید نسبت به دفاع‌مقدس، جایگاه و دستاوردهای این اتفاق مهم کشور زوایای پنهان و خرده‌روایت‌های موجود را مد نظر داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: هر فرد باید این وقایع را با قلم، دوربین، قاب عکس و یا زبان شیوا ماندگار کند تا این گنجینه‌ گرانبهای نظام به نسل‌های آینده منتقل شود.

افروغ افزود: بعد از گذشت بیش از سه دهه از دوران دفاع‌مقدس، بسیاری از راویان، پدر و مادر شهیدان، جانبازان و ایثارگران به عنوان یادگاران آن ایام آسمانی شده‌اند اما در دل ما زنده هستند.

وی ادامه داد: نگاه ما باید به آینده باشد، چرا که ۵۰ یا ۱۰۰ سال دیگر این آثار تولیدشده به عنوان منبع در اختیار آیندگان و فرزندان ما قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: جوانان هدف اول و تکیه‌گاه دفاع‌مقدس هستند که باید با آن الگو، شیوه و فهم، وارد عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دیگر حوزه‌ها شوند.

روایت‌گری دوران دفاع‌مقدس و پخش کلیپ از برنامه‌های آیین تقدیر از نویسندگان حوزه دفاع‌مقدس بود.

در پایان این آیین که با مشارکت منطقه پدافند هوایی شهید بوشهریان برگزار شد با اهدا لوح سپاس و هدایای فرهنگی از صادق رازی، علی احمدی‌پور، محمدکاظم اتابک، سیروس فتحی، نصرالله شفیعی، حلیمه جلال‌نژاد، اعظم جامه‌بزرگ، منیژه دهقانی، اعظم نجفی، مونس عبدی‌زاده، کبری خدابخش دهقی و فرزانه دهقانی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha