چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: به‌دنبال ترویج و تکریم از اندیشه‌های علمی و اخلاقی علامه حسن‌زاده(ره) هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در همایش ملی علامه ذوالفنون که هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال برگزاری است اظهار کرد: با توجه به جایگاه رفیع علمی و اخلاقی علامه حسن زاده(ره) در حوزه‌های علمیه جهان تشیع و به طور عام مراکز علمی کشور و خارج کشور که می‌توان آن را در پیام تسلیت و تعبیر مقام معظم رهبری از ایشان به علامه ذوالفنون مشاهده کرد، حوزه علمیه خواهران استان مازندران، بر آن شد تا در مقام ترویج و تکریم مقام علمی آن عزیز سفر کرده و در عین حال پاسخگویی به برخی برداشت‌های ناصحیح از اندیشه‌های علمی اخلاقی ایشان با همکاری دیگر نهادهای علمی و فرهنگی مستقر در استان، تحت اشراف نماینده مقام معظم رهبری اقدام به یک کار علمی –پژوهشی در خور شأن مقام ایشان به عنوان یک نخبه علمی-فرهنگی انجام دهد و لذا تصمیم به برگزاری همایش ملی با مجوز isc به شماره ۸۷۰۵۲-۰۱۲۲۱ گرفت که این برنامه علمی-فرهنگی دارای دو بخش همایش و تکریم است.

وی ادامه داد: در بخش همایش که محور شناسایی سیره رفتار علمی علامه در جامعه مخاطب با همکاری نخبگان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی بود پس از تشکیل شورای سیاستگذاری و هیئت علمی و اخذ مجوز از مرکز استناد علوم اسلامی برای isc از طریق پوستر و سایت همایش اقدام به فراخوان مقاله شد. به همین منظور برای پر رنگ شدن شور علمی علاقمندان به ارائه مقالات، اقدام به برگزاری دو پیش نشست علمی در دانشگاه علوم قرآن و حدیث واحد آمل و دانشگاه علوم پزشکی ساری و چندین نشست علمی در سطح مدارس علمیه خواهران استان شد که در مجموع شاهد ارسال و راه‌یابی بیش از ۶۰ مقاله به بخش داوری هستیم که در این میان ۱۵ مقاله به صورت سخنرانی، و ۱۳ مقاله به صورت پوستری راه یافت و مقالات برتر همایش، در ویژه نامه همایش تحت عنوان مجله دین و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به چاپ خواهد رسید.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: در بخش فرهنگی و تولید اثری علمی، با هدف ترویج و تشویق جامعه مخاطب، برای مراجعه به آثار علمی مکتوب و به جامانده از علامه، با همکاری خوب بنیاد ملی نخبگان استان مازندران و با دعوت از جمعی از شاگردان حضرت علامه، کتاب تحت عنوان «در ثنای آفتاب حسن» آماده و به چاپ رسیده که محوریت آن بیان خلاصه‌ای از یکی از کتب در کنار انگیزه علامه و تدوین کتاب و وجه ممیز آن می‌باشد. امید است در آینده و همایش‌های آتی، فرصتی برای پرداختن به دیگر آثار علمی معظم‌له باشد.

وی اظهار کرد: ضمناً در کنار این همایش با همکاری خوب حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی ایران، سعی شده که نمایشگاهی از آثار هنری برگرفته از اندیشه‌ها در شعائر علامه برگزار شود.

حجت الاسلام محمدجواد قائمی گفت: در پایان جا دارد که از همکاری خوب همه سازمان‌ها و نهادهای علمی و فرهنگی بخصوص دکتر عبدی دبیر علمی همایش، دکتر آزادبخت رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مازندران و همکاران ایشان، دکتر غلامی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و معاونت فرهنگی و همکاران ایشان کمال سپاس و امتنان را داشته باشم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha