دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حکیم زاده

حوزه/ پژوهشگر جامعه الزهرا (س) تصریح کرد: اهل بیت علیهم‌السلام با تأکید بر گفتمان «امامت منصوص»، ضمن اثبات و تقویت جایگاه امامت توانستند با بهره‌برداری از «مشروعیت نهادینه شده» برآمده از آن، مانع تقویت و رشد مدعیان دروغین امامت و جریان‌های انحرافیِ مهدویت شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فرزانه حکیم زاده در «هم اندیشی علمی به مناسبت نهم ربیع الاول آغاز امامت امام مهدی(عج)» که از سوی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معاونت پژوهش جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور جمعی از نخبگان تبلیغی و پژوهشگران مهدویت در سالن جلسات دفتر مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، با اشاره به روایات و تطبیق آن بر امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به عنوان دوازدهمین امام، عنوان کرد: رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در ضمن حدیث متواتر ثقلین، جایگاه مهم دوازده امام معصوم علیهم‌السلام را در رهبری و هدایت امت اسلامی تعیین کردند.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم همچنین نام همه جانشینان دوازده‌گانه خویش را ذکر و اعتقاد به آخرین آنان را همانند اعتقاد به اولین آنان واجب و لازم دانستند.

حکیم زاده تصریح کرد: در حقیقت اهل بیت علیهم‌السلام با تأکید بر گفتمان «امامت منصوص»، ضمن اثبات و تقویت جایگاه امامت توانستند با بهره‌برداری از «مشروعیت نهادینه شده» برآمده از آن، مانع تقویت و رشد مدعیان دروغین امامت و جریان‌های انحرافیِ مهدویت شوند.

وی بیان کرد: در منابع متقدم شیعی نظیر کمال الدین صدوق و کفایة الاثر خزاز قمی، احادیث متعددی از رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و ائمه هدی علیهم‌السلام در رابطه با "ائمه دوازده گانه" که با لقب"مهدی" از آنها یاد شده، آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha