سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله کریمی جهرمی

حوزه/ آیت الله کریمی جهرمی تربیت طلاب نخبه و با استعداد را بسیار مهم دانسته و بیان داشت: گزینش افراد با استعداد و دقیق در تعلّم و تعلیم مسائل اعتقادی و کلامی از ضروریات است که باید توجه کامل به آن داشته باشید تا جوانانی انتخاب شوند که هم از نظر آمادگی ذهنی در درجه خوبی باشند هم از نظر بیان و خطابه بتوانند با جامعه ی مخاطبین خود به خوبی ارتباط برقرار کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و جمعی از مسئولان مؤسسه آموزشی پژوهشی "کلامنا" مشهد با آیت الله‌ کریمی جهرمی دیدار کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام محمد مروارید، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، گزارشی از وضعیت حوزه علمیه مشهد و همچنین حجت الاسلام مرتضوی، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات و آثار منتشرشده مؤسسه کلامنا را ارائه دادند.

آیت الله کریمی جهرمی نیز ضمن تقدیر و تشکّر از فعالیت‌های پژوهشی این مؤسسه گفت: فعالیت‌های علمی مخصوصاً در عرصه مسائل کلامی و تربیت طلاب متخصص در این زمینه، توجه به نیاز مهم روز جامعه، اقدامی لازم، پسندیده و مرضی حق تعالی و حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفدا است.

لزوم تربیت طلاب نخبه و با استعداد در حوزه های علمیه

وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها راه نجات؛ همان راه انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام است، افزود: راهی که این نمونه های پاکی و عصمت معرفی فرمودند، توسط علما و بزرگان حوزه دنبال شد و تنزلی از آن پیدا نکردند. امروز نیز همه علما و حوزه‌های علمیه و تمامی مؤسسات علمی پژوهشی باید در همین مسیر حرکت کنند تا شاهد شکوفایی علمی و کلامی حوزه‌های شیعی باشیم.

آیت الله کریمی جهرمی تربیت طلاب نخبه و با استعداد را بسیار مهم دانسته و بیان داشت: گزینش افراد با استعداد و دقیق در تعلّم و تعلیم مسائل اعتقادی و کلامی از ضروریات است که باید توجه کامل به آن داشته باشید تا جوانانی انتخاب شوند که هم از نظر آمادگی ذهنی در درجه خوبی باشند هم از نظر بیان و خطابه بتوانند با جامعه ی مخاطبین خود به خوبی ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: معارف وحیانی قرآن و مناقب و فضائل اهل بیت علیهم السلام به هیچ وجه قابل انکار نیست؛ لکن مسائل و مباحثی وجود دارد که بعضا مبهم، مجمل و غیر قابل فهم است. باید نسبت به تبیین صحیح و دقیق آن، برای طلاب و فضلای عزیز اقدام جدی نمود تا ضمن فهم دقیق آن مطالب، بتوانند این مطالب را به دیگران نیز انتقال دهند.

آیت الله کریمی جهرمی توجه به مسائل کلامی و مباحث اعتقادی را از ضروریات حوزه های علمیه خواند و بر بهره گیری از عالمانی که در این راه زحمات فراوان کشیده اند و اعتقادات صحیح را اخذ کرده اند تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha