دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده ولی فقیه در هرمزگان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: باید عوامل اختلاف و تفرقه را بشناسیم و در راه زدودن اختلافات گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، شب گذشته در مراسم جشن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت که در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: درباره شخصیت پیامبر(ص) که اولین مخلوق و برترین در نظام هستی و قطب عالم امکان و عصاره و خاتم الانبیا الهی هستند، سخن بسیار سخت است.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) درباره پیغمبر(ص) می‌فرماید: من عبدی در برابر او هستم و هر جا رسول الله(ص) قدم می‌گذاشت من جای پای او قدم می‌گذاشتم و حدیث افلاک به تفیل وجود او نازل شده است و امام صادق(ع) نیز هرگاه نام نبی مکرم (ص) برده می‌شد چهره ایشان نورانی می‌گشت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: خدا هیچگاه بر بندگان خود منت نگذاشت، مگر بر یک نعمت و آن نیز به‌خاطر وجود نورانی رسول خدا(ص) است و ما مسلمان این منت را با دل و جان خریداریم و مفتخر که در امت ما این پیغمبر مبعوث شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه ولادت امام صادق(ع) نیز همزمان با پیامبر(ص) است، ادامه داد: شخصیتی که انقلاب فرهنگی اسلام در مدرسه ایشان تحول یافت و بزرگان از ائمه مذاهب اربعه درباره ایشان مانند مالک می‌گوید: چشمی ندید و گوشی نشنید به قلب بشری که افضل‌تر از جعفر بن محمد صادق سراغ داشته باشد.

وی به ذکر نکاتی درباره هفته وحدت اشاره کرد و گفت: باید عوامل اختلاف و تفرقه را بشناسیم و در راه زدودن اختلافات گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: تعصبات مذهبی کور یکی از عوامل اختلاف است، آنچه انسان خودش می‌گوید را درست بپندارد و به عقاید و آراء دیگران احترام نگذارد و تعبیر به تقلید کورکورانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده یادآور شد: انسان باید از جهل و پیروی از هوای نفس دوری کند و مراقبت کند در مسیر حرکت نکنند که گرفتار تشتت و تفرقه افکنی می‌شود.

وی تأکید کرد: خود محوری، کج فهمی، کج اندیشی را از دیگر مصداق‌های اختلاف دانست و انحراف خوارج نهروان در تاریخ اسلام از مصادیق بارز کج اندیشی در دین است.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: گاهی دعوا بر سر واژگان و عدم آشنایی دقیق از مبانی فکری و اعتقادی سبب اختلاف و بی‌احترامی به یکدیگر می‌شود و امروز جامعه اسلامی نیازمند تعامل در حوزه آشنایی با افکار و اندیشه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: گاهی یک اجتهاد باعث اختلاف در بین پیروان مذاهب و سبب کاهش ارتباطات می‌گردد که با شناخت از همدیگر و اعتقادات متقابل شاید این اختلاف ایجاد نمی‌شد.

وی اضافه کرد: وحدت برای همیشه خط ثابت برای مسلمین است و باید کینه‌ها را کنار گذاشت و نه تنها وحدت بین مذاهب، بلکه باید وحدت بین ادیان صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: تمسخر کردن افکار و عقاید هر قومی صحیح نیست و با احترام به عقاید دیگران زمینه سازی وحدت در جوامع هموارتر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha