دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه / امام جمعه خارگ با بیان اینکه انقلاب اسلامی امت اسلامی را متوجه گوهر ارزشمند وحدت کرد، گفت: بسیاری از آداب و اخلاق اسلامی که در حوزه فردی تعریف می‌شوند، جلوه‌ای از وحدت را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم هفته وحدت در مسجد جامع اهل سنت خارگ امروز با حضور مردم شیعه و سنی و رئیس مرکز اسلامی استان و مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در این مراسم با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک پیش رو بودن میلاد نبی اکرم(ص)، اظهار داشت: انقلاب اسلامی امت اسلامی را متوجه گوهر ارزشمند وحدت کرد.

وی با تبیین ضروری وحدت امت اسلامی، تصریح کرد: عموم مناسک عبادی زمانی که وجهه اجتماعی پیدا می‌کند، دارای فضیلت بیشتری می‌شود، مانند نماز جماعت، جمعه و حضور جمعی مسلمین در حج که همگی توجه به جمع مسلمین را ارزش گذاری می‌کند.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: بسیاری از آداب و اخلاق اسلامی که در حوزه فردی تعریف می‌شوند، جلوه‌ای از وحدت را دنبال می‌کنند.

امام جمعه خارگ با اشاره به حضور انگلیسی‌ها و هلندی‌ها در این جزیره در سال‌های قبل از انقلاب، یادآور شد: استکبار جهانی بر اساس قومیت، ملیت و مذاهب مردم مناطق مختلف جهان به ویژه مسلمین را فرقه فرقه کرده بودند و منابع و ثروت‌های آنها را غارت می‌کردند.

حجت الاسلام کارگر بیان کرد: وقتی گوهر ارزشمند وحدت در انقلاب اسلامی براساس اندیشه امامین انقلاب بازشناسی شد، همه قومیت‌ها و مذاهب، قدر آن را فهمیدند و رمز موفقیت در برابر دشمنان امت اسلامی نیز قدرشناسی از گوهر وحدت می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha