یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست مدیرعامل شرکت گاز استان قم با مسئولان بسیج رسانه و جشنواره رسانه ای ابوذر

حوزه/ در نشستی راه‌های همکاری شرکت گاز استان قم با بسیج رسانه و جشنواره رسانه ای ابوذر در حوزه «ترویج و نهادینه سازی فرهنگ اصلاح الگوی مصرف انرژی و معرفی خدمات و دستاوردهای انقلاب در حوزه گاز رسانی» بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در جلسه ای با حضور مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم و معاونان و مدیران این شرکت، داود شمس مسئول بسیج رسانه استان، علی علیزاده دبیر نهمین جشنواره ابوذر استان، راه‌های همکاری های مشترک به ویژه در حوزه «ترویج و نهادینه سازی فرهنگ اصلاح الگوی مصرف انرژی و معرفی خدمات و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در حوزه گاز رسانی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مصرف انرژی در ایران ۶ برابر استانداردهای جهانی

مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به جنگ ترکیبی غرب علیه انقلاب اسلامی ایران و نقش رسانه در مهندسی و جهت‌دهی افکار عمومی، اظهار کرد: در جنگ‌های جدید هرکسی که بتواند در فضای رسانه غالب شود، پیروز میدان است و برای همین دشمنان روی بحث رسانه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای داشته‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از حربه‌های بدخواهان برای مقابله با نظام اسلامی، زمین‌گیر کردن کشور از طریق هدر دادن انرژی بود، تصریح کرد: اصلاح تعرفه گاز باعث شد تا دشمن در این زمینه نیز شکست سختی را متحمل شود.

به گفته خوش‌لهجه، رسانه به عنوان ابزار مهم ارتباط با مخاطب، نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دارد و بر همین اساس شرکت گاز استان قم در راستای تحقق اهداف خود به رسانه‌ و شیوه‌های اطلاع‌رسانی توجه ویژه‌ای داشته و دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم، میزان مصرف انرژی در کشورمان را شش برابر بیشتر از استانداردهای جهانی اعلام کرد و افزود: این رقم ضرورت هرچه بیشتر اصلاح الگوی مصرف را می‌طلبد و امید است از طریق آموزش و ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و تعامل هرچه بیشتر با مطبوعات و رسانه‌ها، بتوانیم گام مهمی در این زمینه برداریم.

«جهاد تبیین» و «امید آفرینی» دو سیاست راهبردی مقابله با دشمن

در ادامه جلسه، داود شمس مسئول بسیج رسانه استان قم ضمن تقدیر از فضاسازی‌ و بکارگیری المان‌های دفاع مقدس توسط شرکت گاز استان، اظهار کرد: امروز اگر ما با خاطری آسوده پشت این میزها نشسته‌ایم، به برکت خون شهیدانی است که در جنگ تحمیلی از جان خود گذشتند و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

وی آموزش سواد رسانه را یکی از رسالت‌های بسیج رسانه عنوان کرد و در ادامه افزود: در جنگ رسانه‌ای که امروز علیه انقلاب اسلام جریان دارد، «جهاد تبیین» و «امید آفرینی» دو سیاست راهبردی برای مقابله با خدعه‌های دشمن است.

شمس با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان قم، گفت: «جهاد تبیین» و «امید آفرینی» از جمله محورهای اصلی برگزاری جشنواره است و اهالی رسانه می‌توانند در قالب‌های متنوع، آثار تولیدی خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

وی در با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف، خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشنواره ابوذر در نظر دارد تا اصلاح الگوی مصرف را به عنوان یکی از موضوعات پیشنهادی جشنواره انتخاب کند.

نهادها و دستگاه‌ها وارد میدان روایت دستاوردها شوند

علی علیزاده دبیر نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم هم در این جلسه با اشاره به ضرورت معرفی دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در حوزه های مختلف، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر شکستن حصر تبلیغاتی دشمن با جهاد رسانه ای تاکید فرموده اند، لذا جشنواره ابوذر در پی آن است که با تقویت جبهه رسانه ای انقلاب، به فضای امیدآفرینی در جامعه کمک کند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم، رسانه را کارآمدترین و موثرترین ابزار در عرصه جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای انقلاب دانست و تصریح کرد: نهادها و دستگاه‌ها می توانند با معرفی و روایت خدماتی که متناسب با حوزه مأموریتی خود انجام داده اند در حوزه جهاد تبیین حضور فعال و اثرگذار داشته باشند و به فرمان ولی امر مسلمین لبیک عملی بگویند.

وی با معرفی محورها و قالب های نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر، اظهار کرد: جشنواره ابوذر جشنواره‌ای استانی با رویکرد ملی است که تلاش دارد با ایجاد رقابت اثربخش، ارتقای توان حرفه ای اهالی رسانه که دل در گرو انقلاب و نظام مقدس اسلامی دارند، ترغیب فعالان رسانه ای به معرفی پیشرفت های کشور در قالب تولیدات متنوع رسانه ای، شناسایی استعدادها و انسجام بخشی به ظرفیت های رسانه ای جبهه انقلاب و گفتمان سازی انقلابی به اعتلای جمهوری اسلامی کمک کند.

شایان ذکر است جشنواره رسانه‌ای ابوذر از سوی سازمان بسیج رسانه کشور با حضور اهالی رسانه هر سال به‌صورت همزمان در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود و امسال هم نهمین دوره آن در قم برگزار خواهد شد و برگزیدگان جشنواره استانی به جشنواره ملی ابوذر راه می یابند.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

جشنواره رسانه‌ای ابوذر پای کار اصلاح الگوی مصرف انرژی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha