یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضور نماینده رهبر انقلاب در کشور لبنان در جمع طلاب دامغان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی طباطبایی در جمع طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی طباطبایی در جلسه طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم که در ساختمان طلاب استان سمنان برگزار شد، ضمن تبریک موالید اهل بیت علیهم السلام و گرامیداشت هفته وحدت، حضور در میان طلاب دامغانی را تجدید عهد و خاطره‌ای ارزشمند توصیف نمود.

وی در به فرازهایی از آیه ۷ سوره غافر اشاره کرد و با تاکید بر این که همگان مامور به تسبیح ستایش الهی هستیم، اظهار داشت: در این آیه شریفه مراد از عرش، مرکز قدرت الهی و یا مرکز صدور احکام الهی است که ۸ نفر آن را بر دوش می کشند که ۴ نفر پیش از اسلام و ۴ نفر بعد از اسلام تجلی یافته‌اند؛ یعنی پیامبر اعظم، امام علی، امام حسن و امام حسین علیهم السلام، پایه های عرش و مرکز قدرت حکمرانی الهی هستند.

نماینده رهبر انقلاب در لبنان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح فرازهایی از زندگانی خود، شکل گیری زیربنای عقیدتی، قرآنی و حدیثی خود را مرهون دیار دامغان دانست.

طلاب مهمترین پایه های پاسخگویی به نیازهای معرفتی جهانیان هستند

سخنران این نشست حضور خود در منطقه لبنان و خدمت به اسلام و مسلمین را موهبت و توفیقی الهی برشمرد و ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه «وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلَّا عَلَی اللَّهِ رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُبِینٍ» اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید: هیچ جنبنده‌ای در روی زمین نیست، جز آنکه روزی او بر عهده خداست، و موضع و مکانش را می‌داند، زیرا همه در کتاب مبین آمده است؛ این آیه شریفه اثرات بزرگی بر صیانت انسان از شر بدخواهان دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود، گزارشی از حضور و نقش آفرینی خود در لبنان ارائه کرد و پشتیبانی معنوی و اجازه وکالت امام خمینی(ره) را در تشکیل هیئت‌هایی از جوانان حزب الله لبنان و فعال سازی ظرفیت جوانان این سرزمین در زمینه‌های نظامی، فرهنگی، مدارس و حوزه های علمیه را بسیار موثر دانست.

ارائه گزارشی از آخرین رویکردهای مرکز فرهنگی ایرانیان مقیم بیروت و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی آن، پایان بخش سخنان حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی بود.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان این که جهان شدیدا تشنه معرفت الله است، خاطرنشان ساخت: طلاب و فضلا مهمترین پایه های پاسخگویی به نیازهای معرفتی جهانیان هستند؛ گام برداشتن در مسیر نشر معارف ناب الهی موهبتی الهی و در سایه‌سار عنایات اهل بیت علیهم السلام است.

طلاب مهمترین پایه های پاسخگویی به نیازهای معرفتی جهانیان هستند

حجت الاسلام والمسلمین خراسانی نژاد، نماینده طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم نیز در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت.

وی در ادامه ضمن تبیین فرازهایی از آیات و روایات اسلامی به فرمانروایی ابلیس بر روی زمین اشاره نمود و اظهار داشت: زمان ظهور پایان حکمرانی و حکمفرمایی ابلیس بر روی زمین است؛ قطعاً انقلاب اسلامی که مقدمه‌ساز ظهور بقیه الله الاعظم(عج) است، بزرگترین دشمن حکمرانی ابلیسان شناخته می شود.

نماینده طلاب دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطراتی از افتخارات حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی طباطبایی در سال های ابتدایی انقلاب اشاره و نزدیک کردن دل های فلسطینیان و لبنانیان به یکدیگر را مهمترین رسالت اعزام ایشان به لبنان توسط امام خمینی(ره) دانست.

وی با اشاره به این که ۲۵۶ نفر از روحانیون دامغانی حوزه های علمیه در دفاع مقدس حضور داشتند، گزارشی از تدوین کتاب زندگی نامه علمای مجاهد این دیار ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خراسانی نژاد در بخش پایانی سخنان خود، طلاب و فضلا را میدان داران صیانت از معارف دینی و امیدان سربازی صاحب الزمان(عج) دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha